| کد خبر: 191659 |

نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران:

بازار مسکن نیازمند اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی است

نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران اعلام کرد: تسهیلات بازار اجاره باید به صورت قانونمند و با نرخ سود ۵ درصد به مستأجران پرداخت شود تا قیمت‌ها در این بخش کاهش یابد.

تین نیوز
 
نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران اعلام کرد: تسهیلات بازار اجاره باید به صورت قانونمند و با نرخ سود ۵ درصد به مستأجران پرداخت شود تا قیمت‌ها در این بخش کاهش یابد.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسام عقبایی، نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه باید سیاست‌های پولی و بانکی در حوزه مسکن اصلاح شود، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به مستأجران موجب بهبود وضع بازار اجاره می‌شود؛ البته به شرطی که سیاست‌های موجود در این بخش اصلاح شود.
 
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مردمان کشور مستأجر هستند، گفت: اغلب مستأجران از دهک‌های ضعیف جامعه هستند، به همین دلیل زمانی که قیمت‌های اجاره افزایش می‌یابد تنها مستأجران این بخش دچار مشکل می‌شوند.
 
نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه باید سیاست‌های مسکنی کشور به سمت تولید هدایت شود، گفت: با افزایش تولید در حوزه مسکن می‌توانیم به رونق و همچنین خارج شدن از رکود امیدوار باشیم، به همین دلیل باید اقدامات لازم در حوزه مسکنی از سوی دولت تقویت شود.
 
عقبایی افزود: ارائه تسهیلات به مستأجران اگر با برنامه‌ریزی‌های دقیق پرداخت نشود و همچنین نرخ‌ تسهیلات این بخش همانند نرخ‌ تسهیلات مسکن باشد، به طور قطع موجب افزایش قیمت می‌شود، بنابراین باید تسهیلات پرداخت شده با نرخ‌ تورم اقتصادی کشور سازگار باشد و به صورت عادلانه و قانونمند پرداخت شود.
 
وی یادآوری کرد: سود تسهیلات بازار اجاره نباید بیش از ۵ درصد باشد، زیرا که مستأجران این حوزه قادر به بازپرداخت بیش از این میزان را ندارند.
 
نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه تسهیلات خرید مسکن در سال‌های گذشته همزمان با افزایش قیمت مسکن رشد نیافته است، گفت: هم اکنون قیمت مسکن رشد صد در‌صدی داشته و این درحالی است که تسهیلات مسکن تنها پاسخگوی خرید ۱۰ متر واحد مسکونی است، به همین دلیل باید با اصلاح سیاست‌های پولی در این حوزه امیدوار به بهبود وضعیت بازار مسکن باشیم.
 
وی در پایان گفت: دولت با تشویق سرمایه گذاران در بخش خصوصی بتواند میزان تولید مسکن را در کشور تقویت کند، زیرا به دلیل کمبود واحد مسکونی و همچنین افزایش بی رویه قیمت اجاره امسال شاهد کوچ بسیاری از مستاجران به حاشیه شهر‌ها هستیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.