| کد خبر: 191630 |

رشد ۸۸ درصدی صادرات بین‌المللی از حوزه ریلی اداره کل راه‌آهن منطقه شمالشرق

عبدالکریم زاده اعلام کرد: طی ۹۰ روز گذشته ۵ هزار و ۸۸۸ تن کالا صادرات و جابجا شده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد رشد داشته است.

تین نیوز
عبدالکریم زاده اعلام کرد: طی ۹۰ روز گذشته ۵ هزار و ۸۸۸ تن کالا صادرات و جابجا شده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد رشد داشته است.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن منطقه شمالشرق 2، «مهدی عبدالکریم زاده» افزود: از ابتدای سال 98 تاکنون بیش از 3500  تن سیمان و مابقی محموله هایی همچون مواد شوینده، مواد پلاستیکی، خرما، کشمش، ظروف شیشیه ای و کیسه به مقاصد کشورهای cis حمل  و صادر شد.
 
مدیرکل راه آهن منطقه شمالشرق 2 تصریح کرد: در 3 ماهه اول سال 97 مجموع بار حمل و نقل شده از این حوزه 32 هزار و 601 تن بوده که از این مقدار 29 هزار و 480 تن واردات و 3 هزار و 121 تن صادرات و شاهد ترانزیت نبوده ایم.
 
وی اظهارداشت: در این مدت 3 ماه سال از حوزه ریلی این اداره کل 353 تن واردات انجام شد که شاهد کاهش 99 درصدی آن هستیم و میزان 5 هزار و 888 تن کالا با رشد 88 درصدی صادرات بین المللی داشته ایم و ترانزیت نیز تاکنون انجام نگرفته است.
 
عبدالکریم زاده خاطرنشان کرد: خط ریلی گرگان اینچه برون در مسیرهای بین ایستگاه یانپی و پتروشیمی در حوزه شمالغرب شهرستان آق قلا بدلیل وقوع سیل و ماندگاری بیش از 30 روز آب و ایجاد شکاف در 7 نقطه از این خط ریلی مواصلاتی شمال گرگان و آبگرفتگی دور تا دور ایستگاه سبز دشت و سمت غربی این حوزه اداره کل و نیزآن سوی مرز ایران یعنی در نوار مرزی کشور ترکمنستان نیز سیل خطوط ریلی آنها را نیز شسته و پس از بازسازی طرفین این مواصلات ریلی انجام پذیرفت.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.