| کد خبر: 191586 |

◄ چند ایراد بزرگ به تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش

آیا عملکرد همه ماه‌های یک کامیوندار با هم برابر است، به عبارت ساده‌تر آیا یک کامیون در تمام طول ماه پیمایش مشابه دارد؟

تین نیوز

تعدادی از رانندگان و کامیونداران با انتقاد از روش تخصیص سهمیه سوخت بر اساس میزان پیمایش ماه قبل هر راننده، عنوان کردند که این روش دارای ایرادات اساسی است.

به گزارش تین نیوز،  یک راننده خود مالک در مورد نحوه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان باری، در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری نوشت: ایراد اساسی روش مذکور این است که عملکرد یک ماه را برای ماه بعدی منظور می‌کنند برای مثال بر اساس عملکرد فروردین ماه، برای اردیبهشت سوخت تخصیص می‌دهند.

کوروش فلاحی با طرح این پرسش که آیا عملکرد همه ماه‌های یک کامیوندار با هم برابر است، اظهار کرد: به عبارت ساده‌تر آیا یک کامیون در تمام طول ماه پیمایش مشابه دارد؟

وی گفت: یک کامیون بنا به وضعیت بار ممکن است ضریب کارکرد متفاوتی داشته باشد. مثلاً در اردیبهشت ماه ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد و در خرداد ماه بنا به شرایط فصلی و برداشت محصولات کشاورزی مثل گندم، ۲۰ هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد.

به گزارش تین نیوز، این راننده افزود: وقتی عملکرد اردیبهشت برای خرداد ماه منظور می‌شود عملاً کامیوندار تا نیمه ماه سهمیه سوخت خود را مصرف کرده و آن وقت باید توقف کند و این به معنی عدم کارشناسی و مدیریت در نحوه توزیع سوخت است.

فلاحی تاکید کرد: اگر در برنامه‌ریزی برای تخصیص سوخت به ناوگان از رانندگان مجرب مشاوره گرفته شود این مشکلات به حداقل می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.