| کد خبر: 191569 |

تخصیص ارز نیمایی برای واردات رسمی دستگاه استخراج بیت‌کوین! + سند

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ در حال حاضر امکان واردات رسمی بیت ماینرها هم وجود داشته و حتی ارز نیمایی نیز برای واردات این کالاها تخصیص یافته است.​

تین نیوز

 بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ در حال حاضر امکان واردات رسمی بیت ماینرها (دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین) هم وجود داشته و حتی ارز نیمایی نیز برای واردات این کالاها تخصیص یافته است.​

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر با انتشار دستور وزارت نیرو در خصوص برخورد با واحدهای متخلفی که از برق صنعتی برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند، موضوع رمز ارزها بار دیگر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است.

هرچند تاکنون اطلاعات مختلفی از میزان قابل توجه مصرف برق ماینرها با توجه به معافیتها و یارانه‌های پرداختی در صنعت برق ایران مطرح شده است، شفاف‌سازی مشخصی در خصوص نحوه واردات دستگاههای استخراج بیت کوین انجام نشده است.

به‌عقیده بسیاری از فعالان این حوزه، در حال حاضر قسمت قابل‌توجهی از دستگاههای استخراج بیت کوین از مبادی غیررسمی و مشخصاً ته‌لنجی وارد کشور می‌شوند و به این ترتیب مانند سایر کالاهایی که از مبادی غیرگمرک وارد شده‌اند قاچاق تلقی می‌شوند.

این درحالی است که بررسیها نشان می‌دهد دستگاههای استخراج بیت کوین در لیست اقلام ممنوعه خردادماه سال 97 یا همان کالاهای گروه 4 قرار نگرفته‌اند. از سوی دیگر بررسی اسناد و اظهارنامه‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر قسمتی از دستگاههای ماینر موجود در کشور از مبادی رسمی و حتی با تخصیص ارز نیمایی وارد کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، اخیراً در یکی از جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، برآورد فعالیت ده‌ها هزار دستگاه ماینرهای موجود در کشور، مطرح شده است.

همچنین مشخص شده درخواست ترخیص صدها دستگاه استخراج  بیت کوین برای اهدافی مثل مهندسی معکوس ارائه شده است.

در روزهای آینده خبرگزاری تسنیم، اسناد کاملی از نحوه ورود رسمی این دستگاهها منتشر خواهد کرد، بر این اساس به‌نظر می‌رسد بایستی هرچه سریع‌تر تکلیف قاچاق یا قانونی بودن فعالیت این دستگاهها در کشور مشخص شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.