| کد خبر: 191555 |

مسئول ارمنی:

توافق‌هایی جدید در زمینه انرژی بین ایران و ارمنستان

معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان گفت: اعتمادی که بر اساس سنت و آداب و رسوم دیرین بین مردم دو کشور برقرار است می‌تواند ضامن اجرای تعهدهای فی مابین و ادامه همکاری‌های آینده دو کشور باشد.

تین نیوز

 معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان گفت: اعتمادی که بر اساس سنت و آداب و رسوم دیرین بین مردم دو کشور برقرار است می‌تواند ضامن اجرای تعهدهای فی مابین و ادامه همکاری‌های آینده دو کشور باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهر گریگوریان در نشست پایانی شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان افزود: شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان به‌رغم فرصت محدود آن بسیار سودمند و بهره ور انجام شد.

وی با بیان این‌که توافق‌ها و نتایجی که در نتیجه این اجلاس حاصل شد در راستای منافع متقابل دو کشور بوده است، گفت: طی این اجلاس دو روزه توافق‌هایی در زمینه انرژی، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی تجارت، محیط‌زیست و گردشگری حاصل شده که نتایج مفصل آن در تفاهم‌نامه به خوبی درج است.

معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان، اجرای مفاد تفاهم‌نامه این اجلاس را در توسعه تجارت بین دو کشور موثر دانست و افزود: ارمنستان به‌عنوان تنها کشور عضو اتحادیه اوراسیا که دارای مرز زمینی مشترک با ایران است می‌تواند جایگاه و نقش ویژه‌ای در ارتباط با این کشور و سایر کشورهای عضو اوراسیا داشته باشد.

گریگوریان خاطرنشان کرد: اطمینان دارم با کوشش مشترک می‌توانیم به تمام توافق‌هایی که حاصل شده جامه عمل پوشانده و این مهم زمینه‌ای برای توافق‌های آینده باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.