| کد خبر: 191551 |

کارشناس جامعه شناسی تشریح کرد:

◄ حوادث رانندگی متاثر از وجوه ساختاری و فرهنگی در رفتارهای ترافیکی است

کارشناس جامعه شناسی در تشریح بررسی جامعه شناسانه تصادفات رانندگی، گفت: عابران پیاده تنها مقصر حوادث رانندگی نیستند و این امر متاثر از دو وجه ساختاری و فرهنگی است.

تین نیوز
 کارشناس جامعه شناسی در تشریح بررسی جامعه شناسانه تصادفات رانندگی، گفت: عابران پیاده تنها مقصر حوادث رانندگی نیستند و این امر متاثر از دو وجه ساختاری و فرهنگی در رفتارهای ترافیکی درون و برون‌شهری است.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، میثم مهدیار با تاکید بر این نکته که امروزه فرد در دنیای صنعتی سردرگم مانده و در تلاش برای یافتن پاسخ دقیقی است، تصریح کرد: انسان به لحاظ ویژگی‌های ساختاری خویش می‌تواند با تغییرات محیطی همراه  شود، اما  سرعت رشد کلان‌شهرها باعث شده انسان‌ها مبهوت این تغییرات شوند و نتوانند با اقتضائات زندگی شهری به ویژه رفتارهای ترافیکی همگام شوند.
 
وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با موضوع فرهنگ سازی رفتارهای ترافیکی به ویژه در کلان‌شهرها، افزود: این ارگان بر اساس اقتضائات زندگی شهروندی تنظیم نشده و به طور ویژه به رفتارهای ترافیکی بسیار کم پرداخته است.
 
مهدیار با بیان این مطلب که، در شهرسازی و معماری شهرها نیز باید توجه به مباحث ایمنی، فرهنگی و سرمایه اجتماعی درنظر گرفته شود و تنها ساخت و توسعه شهرها در نظر نباشد، افزود: پلیس راهور ناجا نیز برای نهادینه کردن پیام‌های خود به سرمایه اجتماعی بالاتری نیاز دارد و با این ساز و کارها نمی‌توان در بدو امر عابر پیاده را به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.