| کد خبر: 191549 |

◄ صورت‌جلسه توسعه همکاری‌های حمل ونقل بین ایران، عراق و سوریه به امضا رسید

در پایان نخستین اجلاس سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه و در راستای فعال‌سازی کریدورهای حمل‌ ونقل چندوجهی و ترانزیت در منطقه، صورت‌جلسه همکاری سه کشور در شقوق مختلف حمل ونقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای به امضا رسید.

تین نیوز

 در پایان نخستین اجلاس سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه و در راستای فعال‌سازی کریدورهای حمل‌ ونقل چندوجهی و ترانزیت در منطقه، صورت‌جلسه همکاری سه کشور در شقوق مختلف حمل ونقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای به امضا رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در حاشیه این مراسم گفت: خوشبختانه در نخستین روز اجلاس سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه، نشست‌های کارشناسی آن برای توسعه همکاری‌های ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای در شرکت راه‌آهن برگزار شد و پس از بحث و بررسی کارشناسان سه کشور، امروز شاهد امضای این صورت‌جلسه هستیم.

وی اظهارداشت: اراده مسئولان عالی‌رتبه سه کشور ایران، عراق و سوریه، توسعه همکاری‌های همه جانبه بین این سه کشور مهم منطقه است و امیدواریم با تعامل سازنده و اتصال خطوط ریلی این سه کشور و با فعال شدن کریدورهای بین‌المللی، شاهد توسعه همکارهای حمل و نقل ترکیبی چندوجهی و ترانزیت کالا بین ایران، عراق و سوریه باشیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در این صورت‌جلسه سه کشور توافق کردند که روابط خود را در تمام زمینه‌های شقوق حمل و نقل، توسعه و تردد را در تمام مسیرهای حمل ونقل بین‌المللی بین سه کشور تسهیل کنند.

به گفته رسولی،تشکیل کمیته‌های مشترک و کارگروه‌های تخصصی در شقوق مختلف حمل ونقل و پیگیری مصوبات و رفع تمام مشکلات احتمالی به منظور موفقیت پروژه حمل و نقل جامع بین ایران، عراق و سوریه در راستای توسعه حمل و نقل چندوجهی و ترانزیت از مهم‌ترین توافق سه کشور در نشست سه جانبه در تهران بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: سه کشور بر ضرورت اتصال ریلی به توافق رسیدند و در تسریع ایفای تعهدات ایران و عراق در خصوص طراحی و اجرای پروژه خط ریلی شلمچه-بصره مقرر شد در یک ماه آینده هیات ایرانی متشکل از نمایندگان راه‌آهن، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و پیمانکار ایرانی با طرف عراقی از مسیرهای این پروژه بازدید و اقدامات اولیه را انجام دهند.

شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی در مراسم امضای این صورت‌جلسه گفت: مذاکرات بین روسای راه‌آهن سه کشور ایران، عراق و سوریه با هدف فعال‌سازی کریدور حمل و نقل ریلی بین این سه کشور بخشی از طرح بزرگ احیای جاده ابریشم در این منطقه انجام شده است.

وی با بیان این‌که وظیفه اساسی ما روان‌سازی و ارزان‌سازی جریان تجارت و حمل و نقل بین سه کشور ایران، عراق و سوریه است، گفت: با وجود فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری سالیانه جریان تجارت بین سه کشور به میلیاردها دلار بالغ می‌شود، اما نبود حمل و نقل روان و ارزان هزینه‌های تجاری را در این منطقه افزایش داده است.

نخستین نشست اجلاس سه جانبه همکاری‌های حمل ونقل بین ایران، عراق و سوریه با حضور سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، طالب جواد کاظم مدیر عامل راه‌آهن عراق و نجیب الفارس مدیرعامل راه‌آهن جمهوری عربی سوریه، روزهای ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال جاری در شرکت راه‌آهن برگزار شد و در پایان این اجلاس، صورت‌جلسه توسعه همکارهای حمل ونقل بین سه کشور، عصر سه شنبه در وزارت راه و شهرسازی به امضا شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، طالب جواد کاظم مدیرعامل راه آهن عراق و نجیب الفارس مدیرعامل راه آهن سوریه رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.