| کد خبر: 191546 |

◄ نقش آموزش و فرهنگ سازی در کاهش تصادفات جاده ای تاکید شد

دومین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل راهها آذربایجان غربی در محل سالن جلسات سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان با حضور اعضا و با موضوع بحث و بررسی در خصوص برنامه جامع کاهش تصادفات جاده ای و برون شهری و ارائه برنامه و تمهیدات اعضای کمسیون درخصوص شروع سفرهای تابستانی برگزار شد.

تین نیوز

دومین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل راهها آذربایجان غربی در محل سالن جلسات سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان با حضور اعضا و با موضوع بحث و بررسی در خصوص برنامه جامع کاهش تصادفات جاده ای و برون شهری و ارائه برنامه و تمهیدات اعضای کمسیون درخصوص شروع سفرهای تابستانی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه ضمن تاکید بر رصد با دقت بر نحوه اجرایی شدن مصوبات کمیسیون ایمنی حمل و نقل راهها گفت: ضروری است برنامه کاهش تصادفات در استان تدوین و از تمام ظرفیت دهیاری ها و شهرداری ها برای آموزش و فرهنگ سازی کاربران جاده ای استفاده شود.

پیمان آرامون با تاکید بر معماری راهها و لزوم تعبیه مجتمع های خدماتی و رفاهی و استراحتگاهها در مکان های مناسب برای آسایش کاربران جاده ای و مسافران گفت: باید از فروش محصولات کشاورزی در حریم جاده ها ممانعت شده و فروش این محصولات به مکانهای امن انتقال یابد و نیز تردد تراکتورها در محورهای مواصلاتی استان ساماندهی و این وسایل نقلیه به علایم ایمنی و آشکار ساز مجهز گردد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در کاهش تصادفات جاده ای بر نقش آموزش و پرورش و نیز صدا و سیما در این زمینه تاکید کرد و افزود : کمیسیون ایمنی حمل و نقل راهها استان بعنوان نهاد راهبر ایمنی باید داری قدرت و بودجه باشد .

 ارسلان شکری گفت : استفاده از تمام ظرفیت بخش خصوصی و تشکل های اجتماعی برای بهبود رفتارهای ترافیکی در استان بسیار ضروری است.

 وی تاکید کرد: باید برای همه اقدامات پیوست آماری و توجیهی ارائه گردد و مشخص شود که اقدام تعریف شده بر چه اساسی بوده و به چه میزان تاثیر گذار خواهد بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به خط کشی ۳۰ کیلومتری ورودی شهر ها گفت : برای کاهش سرعت در محدوده ۳۰ کیلومتری افزایش گشت و حضور پلیس موثر تر از نصب تابلو خواهد بود و البته در کنار این پیشنهاد در نصب تابلو هم اقدامات مهمی آغاز شده است. این مقام مسئول در پایان با اعلام آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در محورهای مواصلاتی و در گشت های تلفیقی و همراهی پلیس راه با تمام توان، از سایر دستگاههای اجرایی عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل راهها استان خواست با تامین خودرو در گشت های تلفیقی با پلیس راه همکاری لازم را داشته باشند.

 گفتنی است در این جلسه مدیران و نمایندگان سایر دستگاههای اجرایی عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل راهها استان به ارائه گزارش و شرح عملکردشان در خصوص موضوع جلسه پرداختند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.