| کد خبر: 191514 |

مدیرعامل سازمان بنادر در دیدار با آیت اله رکنی؛ امام جمعه شهرستان بندر لنگه مطرح کرد:

◄ توسعه بندر چارک در دستور کار قرار دارد

توسعه بنادر کوچک و رونق معیشت ساحل نشینان از اولویت های سازمان بنادر است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با استفاده از ظرفیت بنادر کوچک، می توان صادرات به کشورهای منطقه را افزایش داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در سفر به بندر لنگه  به منظور افتتاح پروژه های توسعه ای این بندر و بازدید از بنادر منطقه ساحلی غرب استان هرمزگان، گفت: توسعه زیرساخت های اقتصاد دریامحور و رونق بنادر کوچک استان هرمزگان از راهبردهای سازمان بنادر است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مراودات منطقه ای کشور اعم از صادرات و واردات از طریق بنادر کوچک انجام می شود، اظهار کرد: بنادر کوچک نقش قابل توجهی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی دارند.

راستاد همچنین در دیدار با آیت اله سید محمد جواد رکنی؛ امام جمعه شهرستان لنگه، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در  تلاش است تا  با برنامه ریزی دقیق،  زمینه ای را فراهم کند تا ناوگان سنتی و تجاری با شرایط مناسبی( ارایه تسهیلات و امکانات) تردد کند.

بهره برداران بندر باید بدون دغدغه فعالیت کنند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از ناوگان سنتی و سبک در سواحل جنوبی کشور به فعالیت های تجاری و حمل و نقل دریایی مشغول هستند، بیان کرد: بهره برداران بندر باید بدون دغدغه فعالیت کنند و صاحبان کالا نیز از روان بودن عملیات رضایت داشته باشند.

 راستاد با اشاره به فاصله اندک بندر لنگه با کشورهای جنوبی خلیج فارس و برخورداری از ناوگان دریایی مناسب، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت بنادر کوچک، جابجایی کالا در کرانه و به صورت ترانشیپمنت افزایش پیدا می کند.

توسعه بنادر کوچک؛ اولویت سازمان

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر کوچک را به عنوان یک اولویت در سال "رونق تولید" تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک موجب می شود تا این بنادر بتوانند با کیفیت خوبی در بخش حمل و نقل دریایی نقش آفرینی کنند از طرفی رونق معیشت ساحل نشینان نیز از اولویت های سازمان بنادر است.

وی با بیان اینکه بندر لنگه در محدوده شهر واقع شده است، اظهار داشت: مشکل دسترسی به پسکرانه بنادر نباید چالشی به جهت ترافیک برای شهر ایجاد کند.

ایجاد زیرساخت اسکله برای سفر دریایی

وی با اشاره به افتتاح رسمی مرحله نخست پایانه مواد معدنی بندر لنگه تصریح کرد: این بندر در سال گذشته به صورت آزمایشی،  ۷۰۰هزار تن عملکرد داشته است، همچنین ایجاد زیرساخت اسکله برای سفر دریایی به جزیره لاوان، تامین یک کشتی مسافری استاندارد با استفاده از تسهیلات وجوه اداره شده و توسعه بندر چارک  در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد.

افزایش تعاملات ارگان های مرتبط با تجارت بین المللی کالا

آیت الله رکنی؛ امام جمعه شهرستان بندر لنگه طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از توجه ویژه سازمان بنادر به این شهرستان ساحلی، بر افزایش تعاملات ارگان های مرتبط با تجارت بین المللی کالا در خلیج فارس، ارتقاء خدمات و نظارت بر امور دریانوردان و لزوم حفظ کرامت و عزت نفس ساحل نشینان و فعالان صنعت حمل و نقل دریایی تاکید کرد.

وی با اشاره به خدمت رسانی هرچه بیشتر به ساحل نشینان افزود: توسعه اراضی و زیر ساخت های بندر لنگه و رفع مشکلات مربوط به تامین پسکرانه بندر ضرورت دارد.

آیت الله رکنی از توجه ویژه سازمان بنادر به توسعه بنادر کوچک و تلاش برای اشتغالزایی ساحل نشینان منطقه غرب هرمزگان قدردانی کرد.

امام جمعه شهرستان بندر لنگه خواستار تلاش و توجه بیشتر مسئولین به گره گشایی امور مردم و هموار شدن فرآیند تجارت دریایی برای فعالان اقتصادی این منطقه شد.

اهمیت اقتصاد دریامحور

ناصر شریفی؛ نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور گفت: طی دو سه سال اخیر توجه خوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر کوچک منطقه خلیج فارس از جمله بندر لنگه صورت گرفته است.

 اشتغالزایی برای ساحل نشینان

علی نیکویی؛ فرماندار بندر لنگه نیز از توجه دولت به مناطق کمتربرخوردار و اشتغالزایی برای ساحل نشینان سخن گفت و اقدامات سازمان بنادر را در همین رابطه قابل ستایش دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.