| کد خبر: 191478 |

فاز نخست مترو قم 64 درصد پیشرفت داشته است

معاون فنی و عمرانی شهردار قم با بیان اینکه فاز نخست مترو به 64 درصد پیشرفت رسیده است، گفت: اگر شورای فنی مجوز مورد نظر برای اصلاح قرارداد پیمانکار را صادر کند امیدواریم در سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری باشیم.

تین نیوز

 معاون فنی و عمرانی شهردار قم، در نشست فصلی شهردار قم با اصحاب رسانه که در سالن جلسات رضوان شهرداری مرکز برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد:‌ یکی از مباحث مناطق حاشیه‌نشین شهر قم ارائه حداقل خدمات از جمله آسفالت بوده که سعی کرده‌ایم این امر را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از قم‌نیوز، علیرضا قاری‌قرآن اضافه کرد: از سال 94 تاکنون 140 هزار تن آسفالت‌کاری در مناطق حاشیه‌نشین قم انجام شده است که این آمار هر چند هزینه قابل توجهی بر دوش شهرداری گذاشته اما حجم کارهای انجام شده طی سه سال اخیر نسبت به گذشته بسیار قابل توجه بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم با اشاره به پروژه نیمه‌تمام مترو خاطرنشان کرد: مترو خط یک با 6 ایستگاه درحال تکمیل است اما وارد مرحله تجهیزات شده که با توجه به اینکه تجهیزات مورد نیاز با تحریم‌ها تامین نشده یا هزینه آن‌ها افزایش قابل توجه داشته پیمانکار با مشکلات مختلف روبرو شده است و مجبور شدیم اصلاح قیمت‌های قرارداد را دنبال کنیم.

وی با بیان این‌‍‌که فاز نخست مترو به 64 درصد پیشرفت رسیده است، مطرح کرد: اگر شورای فنی مجوز مورد نظر برای اصلاح قرارداد پیمانکار را صادر کند امیدواریم در سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری باشیم، هر چند وعده دادن با توجه به شرایط ناپایدار فعلی در مورد امثال این پروژه منطقی نیست و اگر بخواهیم کوچک‌ترین قطعه‌ای را وارد کنیم باید از موانع مختلف عبور کنیم، هر چند در بخش ساختمانی و تجهیزات تاکنون اتفاقات مثبتی رخ داده است.

قاری‌قرآن در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا حضور وی در سمت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم استمرار خواهد داشت، مطرح کرد: اکنون شرایط کار در قم به صورتی است که بستر برای نیروهای معاونت فنی و عمرانی به‌خوبی فراهم شده است و بنده و همکارانم با تمام توان در خدمت شهر کریمه اهل‌بیت(س) خواهیم بود.

وی ادامه داد: محور جمهوری به عنوان یک شریان اصلی فرامنطقه‌ای در شهر قم مطرح است و در بخش‌های مختلف آن پروژه‌های متفاوت دیده شده است که باید تکمیل شود و در بخش دیگر نقاط قم نیز نیازمند پروژه‌های عمرانی هستیم که امیدواریم با مشارکت مجموعه‌های مرتبط بتوانیم زودتر به اجرای برنامه مورد نظر برسیم.

قاری‌قرآن تاکید کرد: راه‌آهن متروکه در شهر یکی از معضلات ظاهری شهری است که موضوع آن به قطار سریع‌السیر بر می‌گردد که هنوز موفق به برگزاری جلسه با تیم جدید وزارت راه و شهرسازی در این مورد نشدیم اما در صورت برگزاری این نشست، این راه آهن باید به سمت جمکران برده و خط مرکزی جمع‌آوری شود.

وی با بیان این‌که در سال 96 بیش از 303 هزار تن آسفالت توزیع شده است، تصریح کرد: به دلیل مشکلات بودجه ای توزیع آسفالت به 250 هزار تن در سال 97 و 50 هزار تن در سال 98 کاهش یافت و این توزیع آسفالت حجم ریالی بالایی را به خود اختصاص داده است.

منبع: قم نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.