| کد خبر: 191474 |

۵ پل مکانیزه عابر پیاده در قم نصب می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از نصب پنج پل مکانیزه عابر پیاده در این شهر طی امسال خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها برگزار شد، بیان کرد: در سال گذشته در نظر داشتیم که ۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه شود که متأسفانه در این زمینه پنج مرتبه مناقصه برگزار شد که به دلیل نوسانات نرخ ارز هیچ شرکتی حاضر به شرکت در مناقصه نشد بنابراین به سال ۹۸ ورود پیدا کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از قم نیوز،  عباس ذاکریان ادامه داد: برای امسال مکانیزه کردن پنج پل عابر پیاده به دلیل آمار بالای تصادفات در اولویت قرار داشت که در این زمینه چهار مناقصه انجام شد و به زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: تجهیز پل‌های عابر پیاده به آسانسور نیز در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

وی افزایش ایمنی تردد در سطح شهر را یکی از برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و افزود: به منظور جلوگیری از تصادفات، طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری بازنگری شده است که مطالعات در این زمینه به زودی به پایان می‌رسد.

نصب ۶ دوربین در بلوار آیت اله بروجردی

ذاکریان افزود: به منظور کاهش تصادفات در بلوار آیت الله بروجردی در ۶ مقطع ۶ دوربین نصب شده که کاهش محسوس سرعت و کاهش تصادفات را به همراه داشته است.

وی گفت: در خیابان شهید مطهری امکان ایجاد پل عابر پیاده نیست زیرا عرض دو متری برای نصب پل عابر پیاده با پله برقی نیاز داریم که این عرض را در این خیابان نداریم و برای ایجاد آسانسور نیز در زیر این خیابان برق فشار قوی قرار دارد که این مساله نیز مانع احداث پل شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم برخورد با سواری‌های شخصی در میدان ۷۲ تن را وظیفه پلیس راهور دانست و افزود: در میدان ۷۲ تن یک کانکس نیروی انتظامی برای این منظور مستقر است.

نوسازی همه ناوگان اتوبوسرانی

وی با بیان اینکه همه ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال ۹۸ در حال نوسازی است، افزود: برای خرید ۱۰۴ اتوبوس قرار داد بسته شده است که قیمت تمام شده هر اتوبوس یک و نیم میلیارد تومان است.

ذاکریان با بیان اینکه ۵۰ دستگاه اتوبوس طی سال گذشته خریداری شده است، ادامه داد: ۱۰۷ دستگاه اتوبوس در پارکینگ نیازمند بازسازی اساسی است که اقدامات لازم برای بازسازی آنها در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بهره برداری از ناوگان اتوبوس رانی با حفظ مالکیت شهرداری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که امیدواریم با این شرایط بیشترین خدمات دهی را به مردم داشته باشیم تا اعتماد مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی بازگردانده شود.

منبع: قم نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.