| کد خبر: 191420 |

عضو اتاق بازرگانی خرمشهر:

◄ بندر خرمشهر عملا تعطیل است

عضو اتاق نمایندگان خرمشهر اما مطرح شده مبنی بر صادرات 107 درصد در بنادر آبادان را واقعی ندانست و گفت: در حال حاضر بندر خرمشهر و حتی منطقه آزاد خرمشهر تعطیل است.

تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی خرمشهر آمار مطرح شده مبنی بر رشد 107 درصدی صادرات کالا از بندر آبادان را واقعی ندانست و گفت: در حال حاضر فعالیت‌های اقتصادی بندر خرمشهر و حتی منطقه آزاد خرمشهر رو به تعطیلی است.

محمدجواد مومن در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه به دلیل عدم ثبت سفارش واردات، رسوب کالا در بنادر  بسیار زیاد است، عنوان کرد: بسیاری از افراد به امید اینکه امکان ثبت سفارش صورت بگیرد کالای خود را به بنادر می‌آورند اما سایت ثبت سفارش بسته شده و می‌توان گفت که عملاً گمرکات خرمشهر تعطیل است.

وی با بیان اینکه حتی منطقه آزاد خرمشهر نیز در  حال حاضر تعطیل است، افزود: در گذشته افراد می‌توانستند به منطقه آزاد خرمشهر خودرو بیاورند و خریدوفروش کنند که در راستای آن بازار بسیار خوبی ایجاد شده بود اما اکنون این کار هم تعطیل شده است.

مؤمن گفت: در سال‌های گذشته روزانه بیش از هزار خودرو از بندر شلمچه صادر می‌شد که متأسفانه بیشتر این مشکلات از سوی خود مسئولان دولتی ایجاد شده است.

اخیراً خبری به نقل از مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان منتشر شده مبنی بر افزایش 107 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سه‌ماهه نخست سال جاری، اما این عضو اتاق بازرگانی خرمشهر به این آمارها منتقد است و می‌گوید: تا حدودی از طرف شلمچه صادرات انجام می‌شود اما خیلی ضعیف است. بنده نمی‌دانم این آمار از کجا آمده است.

او در ادامه عنوان کرد: این آمارها ممکن است که در حوزه کلینکر (ماده خام سیمان) باشد که می‌توان ماهانه 100هزار تن کلینکر ترخیص کرد اما همه تجارت که صادرات کلینکر نیست. بهتر است فهرست کالاهای صادراتی منتشر و یا در سایت بارگذاری شود تا همگی بتوانند ببینند.

مؤمن تصریح کرد: دوستانی که در نیروی انتظامی اعلام کرده‌اند زمانی که بندر شلمچه رونق داشت آمار جرم و جنایت حدود 60 درصد کاهش‌یافته بود؛ اما بعد از تعطیلی شلمچه چه بلایی سر این قشر عظیم بیکار خواهد آمد؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.