| کد خبر: 191402 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:

◄ ایران آماده شروع عملیات احداث خط ریلی شلمچه بصره است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از آمادگی ایران برای شروع عملیات احداث خط ریلی شلمچه- بصره در خاک عراق خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از آمادگی ایران برای شروع عملیات احداث خط ریلی شلمچه- بصره در خاک عراق خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز خیرالله خادمی در جلسه سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل ایران، عراق و سوریه با اشاره به این‌که احداث راه‌آهن شلمچه-بصره به شرکت ساخت واگذار شده است گفت: بعد از سفر رئیس جمهوری ایران به کشور عراق اقدامات خوبی برای شروع عملیات اجرایی اتصال ریلی ایران به عراق از طریق اتصال شلمچه به بصره آغاز شد که تصویب تفاهم‌نامه بین دو کشور در این زمینه در هیات دولت یکی از اقدامات مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: در تفاهم نامه‌ای که بین دو کشور به امضا رسیده است مسئولیت‌های ایران و عراق به صورت جداگانه در خصوص احداث 33کیلومتر خط برای اتصال خطوط ریلی دو کشور به یکدیگر مشخص شده که در همین راستا شرکت ساخت سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه مذکور را انتخاب کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که مراحل نهایی عقد قرارداد برای شروع عملیات اجرایی بین شرکت ساخت و بنیاد مستضعفان در حال انجام است اظهار داشت: اگر کشور عراق زمین مورد نیاز را در اختیار قرار دهد ایران آمادگی لازم برای تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی را دارد.

وی همچنین از طراحی اولیه برای پل ریلی بزرگ اروند رود خبر داد.

در ادامه این جلسه جواد کاظم مدیر راه‌آهن جمهوری عراق از تمایل این کشور جهت اتصال ریلی بین سه کشور خبر داد و گفت: تحریم باعث موفقیت‌های بزرگی برای ایران شده به همین خاطر همکاری‌های ریلی بسیاری بین ایران و عراق شکل گرفته که می‌توان از امکانات دو کشور در راستای ارتقا همکاری‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا سریع‌تر اتصال ریلی بین دو کشور ایران و عراق با تکمیل خطوط مرزی صورت گیرد.

هم‌چنین نجیب‌الفارس مدیرعامل راه‌آهن جمهوری عربی سوریه تسهیل در حمل و نقل جهانی را منوط به اتصال ریلی سه کشور ایران، عراق و سوریه دانست و گفت: با اتصال ریلی بین این سه کشور فایده های اقتصادی بسیاری برای کشورهای مذکور دارد که باید به این منظور گام های واقعی برداشته شود.

وی اظهار داشت: باید برای پروژه های این چنینی در منطقه بازاریابی گسترده ای صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.