| کد خبر: 191364 |

معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری خبر داد:

◄ بازگشت سهمیه سوخت یارانه‌ای کامیون‌ها در هنگام خروج از مرز

معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: برمبنای توافق انجام شده ناوگان خروجی از کشور دارای سهمیه‌ای خواهند بود که مجاز هستند آن‌را هنگام عبور از مرز کشور به همراه داشته باشند. طبق آخرین مصوبات رانندگان خودروهای سنگین در سفر به کشورهای مجاور 200 تا 300 لیتر سوخت و در صورت سفر به کشورهایی مانند روسیه و اورپایی حمل 500 لیتر سوخت یارانه‌ای قانونی اعلام شده است.

تین نیوز

معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: بر مبنای توافق انجام شده ناوگان خروجی از کشور دارای سهمیه‌ای خواهند بود که مجاز هستند آن‌را هنگام عبور از مرز کشور به همراه داشته باشند. طبق آخرین مصوبات رانندگان خودروهای سنگین در  سفر به کشورهای مجاور 200 تا 300 لیتر سوخت و در صورت سفر به کشورهایی مانند روسیه و اروپایی حمل 500 لیتر سوخت یارانه‌ای قانونی اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری در توضیح قانون همراه داشتن سوخت یارانه‌ای در خروج کامیون‌ها از مرز ایران، اظهار کرد: این قانون و آیین‌نامه جاری بود تا قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب و ابلاغ شد و با این استدلال که ناوگانی که  از ایران خارج می‌شود نباید از سوخت یارانه‌ای استفاده کند. سوخت همراه ناوگان قطع شد. بنابراین راننده ناگزیر بود تا مابه‌التفاوت قیمت سوخت یارانه‌ای و فوب خلیج‌فارس را پیش از خروج از کشور بپردازد.

سیدحسین حسینی تصریح کرد: با پیگیری‌های فراوان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تلاش به منظور حمایت از رانندگان خودروهای تجاری حامل بار و کالا به دیگر کشورها، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت در حمایت از این قشر، قانون احیای میزان مشخص سوخت خروجی همراه کامیون‌ها در تاریخ هجدهم دی‌ماه سال 97 مصوب شد.

وی توضیح داد:  برمبنای توافق انجام شده ناوگان خروجی از کشور دارای سهمیه‌ای خواهند بود که مجاز هستند آن‌را هنگام عبور از مرز کشور به همراه داشته باشند. طبق آخرین مصوبات رانندگان خودروهای سنگین در  سفر به کشورهای مجاور 200 تا 300 لیتر سوخت و در صورت سفر به کشورهایی مانند روسیه و اورپایی حمل 500 لیتر سوخت یارانه‌ای قانونی اعلام شده است.

حسینی تصریح کرد: این مصوبه هر چند به دلیل برخی بروکراسی‌ها با کمی تاخیر مصوب شد اما در نهایت در چند پایانه مرزی  از جمله بیله‌سوار، اینچه‌برون گلستان و مرزهای خراسان به اجرا گذاشته شد و از اجرای این قانون کم‌تر از یک هفته می گذرد.

این مقام مسئول، تصریح کرد: از روز پنجشنبه 23 خرداد ماه سال جاری، برنامه اجرای معافیت اخذ مابه‌التفاوت سوخت نفت‌گاز در این پایانه مرزی به مقدار 200 لیتر برای کامیون‌های ایرانی خروجی  پس از گذشت حدود 5 ماه از تصویب، اجرایی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود مصوبه هیات وزیران این قانون که برای تمامی مرزها و کامیون‌ها به تصویب رسیده هنوز در برخی از مرزها عملیاتی نشده است. وزارت نفت هنوز نتوانسته این مصوبه را بخش حمل و نقل در همه مرزها از جمله مرز عراق و ترکیه، نوردوز، نخجوان به اجرا درآورد. اما برنامه‌ریزی‌ها حاکی از عملیاتی شدن این مصوبه در تمام مرزها است. به این  امید که با تسریع در اجرای مصوبه دولت از سوی وزارت نفت، ناوگان حمل بار ایران در رقابت با کشورهای دیگر در ارائه خدمات باز نمانند.

وی با تاکید بر این نکته که تخصیص معافیت 200 لیتری برای کامیون‌های ایرانی خروجی از کشور در این مرز از طریق ثبت کد رهگیری راهنامه رانندگان در جایگاه مرزی بیله‌سوار اقدام می‌شود، افزود: رانندگان کامیون‌های ایرانی که قصد خروج از مرز بیله‌سوار را دارند می‌توانند از این معافیت 200 لیتری با پرداخت قیمت داخل کشور استفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.