| کد خبر: 191301 |

بهسازی جاده یادمان منطقه عملیاتی قلاویزان تکمیل شد

منطقه عملیاتی قلاویزان شهرستان مهران یکی از مکان‌های به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس است که یادآور عملیات غرورآفرین کربلای یک در سال ۶۵ است.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از اجرای مراحل پایانی طرح بهسازی (آسفالت و روکش آسفالت) جاده دسترسی به منطقه عملیاتی قلاویزان شهرستان مرزی مهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر کاظمی اظهار داشت: منطقه عملیاتی قلاویزان شهرستان مهران یکی از مکان‌های به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس است که یادآور عملیات غرورآفرین کربلای یک در سال ۶۵ است.

وی افزود: این مکان عملیاتی همه ساله پذیرای خیل عظیمی از عاشقان به فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کاروان‌های راهیان نور به این سرزمین است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: بعضی از نقاط این مسیر به دلیل قدیمی و فرسوده بودن جاده دسترسی به یادمان ایثار قلاویزان باعث مسدودشدن مسیر تردد کاروان‌های راهیان نور می شد که نیازمند بهسازی و مرمت است.

کاظمی یادآور شد: طی ماه های گذشته عملیات بهسازی این جاده با استفاده از دستگاه‌های راهسازی به طول چهار کیلومتر و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال آغاز و طی ۲ روز آینده تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی تصریح کرد: با بهسازی این مسیر به طول چهار کیلومتر تردد کاروان‌های راهیان نور به منطقه قلاویزان تسهیل و دسترسی اضطراری به پایانه مرزی مهران در ایام اربعین و اوج ترافیک خودروها فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام از آوردگاه‌های مهم دوران دفاع مقدس بشمار می‌رود که عملیات‌های مختلفی از جمله والفجر ۳، والفجر ۵ و کربلای یک در این منطقه به وقوع پیوست.

بیش از ۶ هزار رزمنده در عملیات‌های مختلف از سراسر کشور در مهران به شهادت رسیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.