| کد خبر: 191279 |

رئیس سازمان امداد و نجات:

امدادگران ۴۰۰ حادثه دیده را در سواحل خزر نجات دادند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات ۴۰۰ مسافر تابستانی حادثه دیده در سواحل خزر از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در سواحل دریایی سه استان گلستان، گیلان و مازندران خبر داد.

تین نیوز

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات ۴۰۰ مسافر تابستانی حادثه دیده در سواحل خزر از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در سواحل دریایی سه استان گلستان، گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی  با اعلام گزارش خدمات امداد و نجات در طرح ساحلی (دریای کاسپین) ١٣٩٨ (استان های گلستان، گیلان و مازندران) افزود: این شمار مسافر استان های شمالی از روز از ١٥ خرداد تا هشتم تیر ماه جاری به علت آشنا نبودن با فنون شنا در دریا، وضعیت ساحل، ویژگی های موج، وجود جریان های شکافنده مرگبار و بستر خزر، در قالب اجرای طرح ملی امداد و نجات ساحلی از سوی نیروهای متخصص عملیات امداد و نجات در دریا در استان های (مازندران٣٨٢نفر، گیلان: ٩نفر و گلستان ٩نفر) نجات یافته اند.

وی اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده ۳۴ نفر از نجات یافتگان از مخاطرات دریای خزر از سوی امدادگران حاضر در پست های امداد و نجات به منظور دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام و دو هزار و ۵۹۳ نفر دیگر نیز در سواحل سه استان شمالی گلستان، گیلان و مازندران خدمات سرپایی امداد و کمک های اولیه در محل را دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کل آسیب دیدگان، امدادرسانی شده در طرح ساحلی (دریای کاسپین) را ۲ هزار و ۶۲۷ نفر عنوان کرد و گفت: مسافران تابستانی از شنا کردن در سواحل ناشناخته جدا خودداری کنند، زودتر از دو ساعت پس از صرف غذا به شنا نپردازند، فقط در مناطق تحت نظارت ناجیان غریق شنا کنند و با دیدن پرچم سیاه و قرمز از شنا در منطقه خطر پرهیز کنند.

سلیمی اضافه کرد: مسافران تابستانی حتی المقدور در مسافت های طولانی به موازات ساحل شنا کنند، هنگام رعد و برق و طوفان سریعاً از آب خارج شوند، برای شوخی و گول زدن دیگران، خود را به حالت غریق نیندازند وهیچگاه به تنهایی شنا نکنند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خطاب به مسافران تابستانی دریای خزر گفت: هیچ گاه در تاریکی برای شنا به دریا نروند، در کنار دریا همواره مراقب کودکان خود باشند، از هل دادن یکدیگر در آب جدا خودداری کنند و هنگام شنا در فاصله زیاد مراقب قایق های عبوری باشند.

وی تصریح کرد: در صورت نبود ناجی غریق هنگام نیاز فرد در حال خطر، اگر عمق آب دریا مناسب بود با ایجاد زنجیره انسانی و با گرفتن دست یکدیگر و در صورت عمق زیاد با پرتاب وسایلی که خاصیت شناور دارد مانند یک تکه چوب یا کلمن آب، فرد را نجات دهید؛ استفاده از تیوب های لاستیکی می تواند خطرناک باشد از این رو فاصله خود را با ساحل ثابت نگه دارید و همواره تذکرات ناجیان غریق را جدی بگیرید.

رئیس سازمان امداد و نجات از هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث، سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

«طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مدت ۹۴ روز و با استقرار پست‌های موقت امداد و نجات علاوه بر استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه‌های ثابت و فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

سازمان امداد و نجات از همه توان لجستیکی شامل ۱۰۶۲ آمبولانس، ۴۵۶ خودرو نجات، ۵۰ خودرو عملیاتی ویژه، ۱۲۱۸ خودرو عملیاتی، ۲۷ خودرو فرماندهی ارتباطات، ۱۲۲ موتور سیکلت، ۴۸۰ موتور سیکلت امدادی، ۳۴۳۹ ناوگان امدادی استفاده می‌کند و این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل خواهند بود.

در اجرای و برگزاری این طرح ملی امداد و نجات ۵۵۹ پایگاه ثابت و ۷۲۹ پست‌های موقت مراکز استان‌ها، شعب، پست، آنست و امداد هوایی فعالیت خواهند داشت.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.