| کد خبر: 191249 |

◄ یک پیشنهاد برای جلوگیری از تکرار حوادث رانندگی مشابه

33 دستگاه در زمینه آموزش و انضباط ترافیکی کشور فعال هستند.

تین نیوز

یک راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، تصادفات جاده‌ای را یکی از معضلات جدی کشور دانست و بر لزوم بررسی کارشناسانه این‌گونه حوادث همانند حوادث هوایی و ریلی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی با بیان این‌که 33 دستگاه در زمینه آموزش و انضباط ترافیکی کشور فعال هستند، به این شبکه خبری گفت: برای بررسی هرچه بهتر و دقیق‌تر حوادث رانندگی برون‌شهری به یک قرارگاه مرکزی که واکاوی و بررسی این حوادث را به عهده بگیرد، احتیاج است.

این همیار جامعه ایمن کشور با تاکید بر این‌که نباید در برابر حوادث رانندگی سکوت کرد و بی‌تفاوت بود، افزود: بررسی کارشناسانه این حوادث همان‌گونه در هنگام وقوع حوادث ریلی و هوایی این کار انجام می‌شود، می‌تواند از تکرار آنها جلوگیری کند.

این راننده کامیون همچنین اعلام نتایج بررسی کارشناسی حوادث رانندگی در مکان‌های پرتردد از جمله در پایانه‌ها و همچنین صدا و سیما و رسانه‌های دیگر برای اطلاع رانندگان و افزایش آگاهی آنان را خواستار شد و ادامه داد: می‌توان بخشی از هزینه‌های پرداختی توسط بیمه‌ها و جریمه‌های رانندگی که مردم پرداخت می‌کنند را برای آموزش رانندگان و کارشناسی و واکاوی این حوادث صرف کرد.

به گزارش تین نیوز، وی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که در حوادث رانندگی جان می‌بازند از جمله رانندگان بخش حمل کالا، نیروی فعال جامعه بوده و حرکت چرخ اقتصاد کشور را به عهده دارند و مرگ این افراد سالیانه حدود 10 هزار خانواده را بی‌سرپرست می‌کند.

اتحادی گفت: آیا نباید 50 هزار میلیاد تومان خسارات سالانه ناشی از حوادث رانندگی به کشور را در این برهه زمانی کاهش داد و از مرگ بیش از  17 هزار هموطن جلوگیری کرد؟

وی تاکید کرد: اگر از الان برای کاهش تصادفات کاری نشود فردا بیشتر متضرر می‌شویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    33 دستگاه متولی + قرارگاه مرکزی واکاوی=34


    33+1 متولی در پایان هر سال با یک بیانیه ابراز تاسف از میزان کشته شدگان جاده ای به کار خودشون پایان میدن.