| کد خبر: 191240 |

◄ طرح ترافیک در بوته آزمایش

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران و رئیس پلیس راهور تهران به انتقادات درباره عدم کار آیی محدوده کاهش آلودگی هوا واکنش نشان دادند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران و رئیس پلیس راهور تهران به انتقادات درباره عدم کار آیی محدوده کاهش آلودگی هوا واکنش نشان دادند.

به گزارش تین‌نیوز سردار محمدرضا مهماندار و سیدمحسن پورسیدآقایی هر دو بر این باورند که طرح جدید ترافیک و کنترل آلودگی‌ها در بوته آزمایش است و برای اظهارنظر و انتقادات تند در مورد کاسب‌کارانه خواندن آن، تعجیل شده است.  

رئیس پلیس راهور تهران در واکنش به انتقادات و پیش‌دارویی‌ها در خصوص کاسب‌کارانه خواندن طرح کاهش آلودگی، گفت: اظهارنظر کردن راجع به یک طرح در مراحل اولیه تنها باکار کارشناسی یا بررسی نتایج بعد از اجرای آن میسر خواهد بود.

سردار مهماندار با اشاره به این نکته که باید حداقل 6 ماه از اجرای طرح کاهش آلودگی بگذرد تا اظهارنظر دراین‌ارتباط ممکن شود، افزود: بسیاری از دوستانی که دراین‌باره اظهارنظر می‌کنند در مراحل کارشناسی حضور نداشته‌اند.

وی افزود: پلیس راهور  بیش از 6 ماه است که کار کارشناسی در این خصوص انجام داده  و درعین‌حال شهرداری بیش از این زمان  با دیدی  کارشناسانه موضوع طرح ترافیک را مورد ارزیابی و بررسی قرارداده است، بنابراین لازم است تا اظهارنظر از سوی برخی افراد با دقت بیش‌تری صورت بگیرد و از پیش‌داوری دراین‌باره خودداری کنند.

مهماندار با اشاره به این‌که گفته می‌شود طرح محدوده کاهش آلودگی هوا، تغییری در وضع ترافیک و آلودگی ایجاد نمی‌کند گفت: این پیش‌بینی یک پیش‌بینی غیر کارشناسی و باید منتقدان طرح کمی در ارائه اظهارنظر تامل کنند تا 6 ماهی که از طرح گذشت اقدام به دادن نظرات کنند.

انتقادات کارشناسانه نیستند

سیدمحسن پورسیدآقایی با بکار بردن این جمله که گفته می‌شد طرح ترافیک جدید کاسب‌کارانه است، تصریح کرد: نظرات شخصی افراد برآمده از نبود دید کارشناسی به مسائل کلانی چون تغییر طرحی 35 ساله است که ناکارآمدی آن بر متخصصان و مردم محرز شده است.

وی با اشاره به این موضوع که طرح ترافیک جدید آثار بسیار مثبتی را طی یک سال از خود به‌جای خواهد گذاشت و ترافیک را کاهش خواهد داد، افزود: بنا بر آمار کارشناسان در نیمه دوم سال قبل حداقل در رینگ ورودی به محدوده طرح ترافیک 22درصد کاهش ورود گزارش شد که عدد قابل‌توجهی است.

پورسیدآقایی بابیان این‌که سال گذشته در تمام تاریخ تهران ازنظر پاکی هوا استثنا بود، ابراز داشت: البته نباید از این نکته غافل بود که بخش از این پاکی مرهون نزولات جوی بود اما نمی‌توان منکر نتایج اجرای طرح‌های ترافیکی و کاهش بود.

وی با تأکید بر این‌که به‌رغم تمامی انتقادات به افزایش درآمد شهرداری در اجرای طرح ترافیک جدید اعداد کاهش در این بخش را نشان می‌دهد، گفت: درآمد حاصل از فروش طرح ترافیک در سال 97 نسبت به مشابه سال قبل آن حداقل 74 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران بابیان این‌که حذف محدوده زوج و فرد نیز با رعایت تمامی جوانب و کار کارشناسی دقیقی به اجرا گذاشته‌شده است، افزود: اجرای طرح ترافیک در سال گذشته به‌صورت مشروط از سوی وزارت‌کشور و پلیس راهور مورد موافقت قرار گرفت اما، در حذف محدوده زوج و فرد با مخالفتی روبه‌رو نبودیم و در شورای عالی ترافیک مصوب شد زیرا این طرح به کاهش ترافیک و آلودگی در شهر کمک خواهد کرد اما منکر برخی نقدها به طرح‌هایی که به اجرا گذاشته می‌شوند نیستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.