| کد خبر: 191208 |

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا

◄ ترخیص متورسیکلت متخلف از پارکینگ تنها با ارائه گواهینامه

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا ترخیص موتورسیکلت های توقیف شده را منوط به ارائه گواهینامه دانست.

تین نیوز
رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا ترخیص موتورسیکلت های توقیف شده را منوط به ارائه گواهینامه دانست و گفت: با محدود کردن فروش موتورسیکلت نیز می توان این مشکل را تا حدود زیادی کاهش داد و لازم است شرایط سنی و داشتن گواهینامه نیز هنگام فروش این وسیله نقلیه لحاظ شود.
 
به گزارش تین نیوز،  قاسمیان، رئیس ترافیک شهری پلیس راهور با اشاره به تردد بیش از 6 میلیون دستگاه موتورسیکلت با راکبان فاقد گواهینامه، اظهار کرد: عمده ترین اقدام پلیس در جلوگیری از تردد موتورسیکلت های بدون گواهینامه، علاوه بر آموزش، توقیف موتورسیکلت و منوط کردن ترخیص آن به داشتن گواهینامه است.
 
قاسمیان با بیان اینکه امیدواریم با برنامه ها و طرح های در حال اجرا اینگونه تخلفات به حداقل برسد، افزود: موتورسواران فاقد گواهینامه باید در نظر داشته باشند که با این عمل، با پای خود به استقبال خطر می روند.
 
رئیس ترافیک شهری راهور گفت: موتورسواری که گواهینامه ندارد طبیعتا در استفاده از پوشش بیمه نیز با مشکل مواجه می شود و در صورت بروز هرگونه حادثه ای نمی تواند از خدمات بیمه ای برای پرداخت یا جبران خسارت بهره ببرد.
 
قاسمیان با هشدار به تردد موتورسیکلت در خط ویژه اتوبوس، گفت: حتی بدون رخ دادن حادثه و تصادف نیز، با این افراد طبق قانون برخورد می شود.
 
قاسمیان با بیان اینکه بالای 90درصد عامل موثر در تصادف ها انسان است، گفت: این افراد هستند که تخلف می کنند.
 
وی افزود: رانندگی با سرعت بالا یا سفر در شرایط خستگی و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی می تواند تا 4 برابر احتمال حادثه را افزایش دهد.
 
قاسمیان به نقل از شبکه خبر، تصریح کرد: خط قرمز ما در سال جاری سرعت بالا است.
 
رئیس ترافیک شهری راهور افزود: سبقت غیرمجاز نیز از تخلفاتی است که امسال بطور جدی و شدیدتر از قبل با آن برخورد می شود.
 
قاسمیان رصد دائم جاده ها را از ماموریت های پلیس در طرح تابستانه خواند و گفت: در یک سفر طولانی و چند ساعته، خودروها مدام با سامانه های هوشمند و دوربین ها کنترل می شوند و اینگونه نیست که مثلا در صورت داشتن سرعت غیرمجاز، فقط با یک بار جریمه شدن، کار خاتمه یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.