| کد خبر: 191125 |

سفر به خراسان رضوی:

◄ بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه آهن خواف-هرات و اتصال دوغارون به شبکه ریلی

بازدید از پروژه های وزارت راه و شهرسازی در استان، آغاز عملیات اجرایی تعدادی از پروژه های راهسازی و بازدید از پروژه های راه آهن خواف-هرات و اتصال دوغارون به شبکه ریلی از جمله برنامه های این سفر 2 روزه است.

تین نیوز

عصر امروز وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه به استان خراسان رضوی سفر کردند. بازدید از پروژه های وزارت راه و شهرسازی در استان، آغاز عملیات اجرایی تعدادی از پروژه های راهسازی و بازدید از پروژه های راه آهن خواف-هرات و اتصال دوغارون به شبکه ریلی از جمله برنامه های این سفر 2 روزه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،  راه آهن خواف-هرات به طول 139کیلومتر با هدف اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد- حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا در دستور کار قرار گرفته است.

این خط ریلی در بخش ایران راه آهن سنگان- تربت حیدریه در نزدیکی ایستگاه خواف شروع و در امتداد شمال غربی به جنوب شرقی ادامه می‌یابد. مسیر این راه آهن جاده تایباد-خواف و جاده معدن سنگان را به صورت زیرگذر قطع می کند. ریل پس از عبور از ارتفاعات خواجه انجیر  در کیلومتر 55 در مجاورت نوار مرزی قرارگرفته و در نهایت به مرز شمتیغ می‌رسد.

اتصال مرز دوغارون به عنوان تنها مرز فعال بین دو کشور ایران و افغانستان به شبکه ریلی هم اکنون به عنوان یکی دیگر از پروژه های ریلی استان در دست اجرا قرار دارد. این خط ریلی از ایستگاه مطهری واقع در محور مشهد-سرخس منشعب و پس از عبور از شهرهای فریمان، تربت جام، تایباد به منطقه دوغارون در مرز افغانستان متصل می‌شود. طول این مسیر در حدود 200 کیلومتر است که وزیر راه و شهرسازی در این سفر از محدوده مشهد-فریمان در این خط ریلی بازدید خواهد کرد.

راه آهن خواف-هرات، راه آهن اتصال سبزوار به شبکه، راه آهن  گرگان-بجنورد-مشهد، راه آهن اتصال دوغارون به شبکه، راه آهن  جوین-اسفراین – بجنورد و راه آهن خلیل آباد –کاشمر از جمله پروژه های ریلی در دست احداث در استان به شمار می روند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.