| کد خبر: 191115 |

وزیر راه و شهرسازی امروز به خراسان رضوی می‌رود

افتتاح پروژه ملی سنگ بست و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی در دستور کار است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در سفری به استان خراسان رضوی عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های این استان را آغاز خواهد کرد و در ادامه پروژه‌ ملی ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست را افتتاح خواهد کرد. محمد اسلامی همچنین در طول این سفر از پایانه مرزی دوغارون، ایستگاه راه‌آهن خواف – هرات و همچنین بافت فرسوده شهر تربت حیدریه بازدید خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه پنجم تیرماه، راهی استان خراسان رضوی می‌شود تا کلنگ آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌های این استان را بر زمین بزند، در این سفر پروژه‌ ملی  ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و تقاطع سنگ بست را افتتاح می‌کند. در برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان رضوی بازدید از بافت فرسوده شهر تربت حیدریه، ایستگاه راه‌آهن خواف – هرات و پایانه مرزی دوغارون نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی در طول سفر خود به خراسان رضوی عملیات اجرایی احداث باند دوم محور تربت حیدریه - دولت آباد به طول ۱۰ کیلومتر به استثنای پل راه آهن و کنار گذر را که قرار است در مدت دو سال و با بودجه‌ای بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد را کلنگ خواهد زد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه در مراسمی عملیات اجرایی تکمیل احداث قطعه سه باند دوم فریمان – مشهد ( باند رفت مشهد- فریمان ) را آغاز خواهد کرد. این پروژه با برآورد ۲۸۵ میلیارد ریالی در مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسلامی در ادامه سفر خود به خراسان رضوی کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث قطعه سه محور تربت حیدریه - باخرز بطول ۲۵ کیلومتر را خواهد زد. بر اساس برآوردهای اولیه احداث این پروژه به مبلغ ۸۰  میلیارد ریال ۳۰ ماه به‌طول خواهد انجامید.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این سفر پروژه‌ ملی ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست را افتتاح خواهد کرد و این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید. طول کلی این پروژه با احتساب رمپ‌ها و لوپ‌ها و تیپرها ۵/۹ کیلومتر است که در مدت ۲۴ ماه با مبلغ ۲۵میلیارد تومان به‌طور صدردرصدی تکمیل شده است.

بخش عمدهای از پروژه ملی ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست، احداث دو  پل  بزرگ  شامل  پل بزرگ و خاص  فلزی دهانه ۵۰ متری روگذر راه آهن سنگ بست و پل بزرگ و خاص ۲۵*۲+۱۳*۲ رودخانه سنگ بست است.

عملیات نصب علائم و تاسیسات ایمنی و خط کشی این پروژه به عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بوده است.

مهندس اسلامی در جریان این سفر از پایانه مرزی دوغارون بازدید خواهد کرد. پایانه دوغارون فعال ترین مرز کشور در تردد پیاده مسافرین خارجی است و همچنین یکی از پایانه‌های فعال کشور در ترانزیت خروجی کالا از کشور است. این پایانه در مرز ایران و افغانستان با مساحت ۳۳ هکتار از گستردگی و تنوع کالای عبوری زیادی برخوردار است.

در برنامه بازدید وزیر راه و شهرسازی بازدید از تاسیسات و ایستگاه راه‌آهن خواف – هرات نیز پیش‌بینی شده است. راه‌آهن خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از نظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد- حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا بسیار مهم است.

اسلامی در جریان این سفر از بافت فرسوده شهر تربت حیدریه نیز بازدید خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.