| کد خبر: 191059 |

◄ برخورداری ایران از ۵ رای موثر در سازمان جهانی هیدروگرافی

فروش ۲۷۷ هزار نسخه نقشه دریایی؛ یک دستاورد مهم بین المللی محسوب می شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم روزجهانی هیدروگرافی گفت: با شکل گیری کمیته ملی هیدروگرافی در سال ۸۴، طی این مدت ۲۷۷ هزار نسخه از نقشه الکترونیکی دریایی تولید شده توسط ایران به فروش رسیده است که یک دستاورد بسیار مهم بین المللی محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به کشور تاثیر گذار در تولید سلول نقشه های الکترونیکی تبدیل شده است، از رشد و ارتقای شرکت های هیدروگراف ایرانی طی یک دهه گذشته خبر داد.

رئیس کمیته ملی هیدروگرافی با بیان رشد تجهیزاتی و منابع انسانی شرکت های هیدروگرافی، افزود: هم اکنون در موقعیتی قرار داریم که همه بنادر اصلی و فرعی تحت پوشش هیدروگرافی قرار گرفته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با موثر دانستن هیدروگرافی برای عملیات لایروبی، اظهار داشت: به واسطه پیشرفت کشور در حوزه هیدروگرافی، عملیات لایروبی با کیفیت تری را در بنادر شمال و جنوبی ایران شاهد هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی نیز کشور تاثیر گذاری محسوب می شود؛ به طوری به عنوان رئیس منطقه ای هیدرو گرافی ، حایز ۵ رای در این سازمان بین المللی دریایی است.

به گفته راستاد ، حداکثر رای برای کشور های موثر در سازمان جهانی هیدروگرافی ، ۶ رای است.

وی همچنین از آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای "حمایت از دوره های آموزشی هیدروگرافی" و " تجهیز شرکت های هیدروگرافی " خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.