| کد خبر: 191027 |

محسن هاشمی:

انتظار افکارعمومی از ریاست جدید دستگاه قضایی

ایجاد تحول در دستگاه قضا انتظار افکار عمومی از رئیس جدید است.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران گفت: انتظار افکارعمومی از ریاست جدید دستگاه قضایی، ایجاد تحولی براساس سیاستهای ابلاغی رهبرانقلاب و سیره و میراث شهید بهشتی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی در آغاز جلسه امروز شورای شهر تهران، با بیان اینکه ابتدا لازم است یاد وخاطره شهدای واقعه هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی را گرامی بداریم، اظهار کرد: انفجار حزب که به شهادت آیت اله دکتر بهشتی، که نماد عقلانیت، میانه روی و سعه صدر در انقلاب محسوب می شدند بهمراه یاران نزدیک ایشان که ۴تن از وزرا، ۲۷ تن از نمایندگان مجلس و تعدادی دیگر از اعضای حزب جمهوری اسلامی، منجر شد یکی از بزرگترین ضرباتی بود که افراطیون و جریانات انحرافی ونفاق به انقلاب ونظام وارد کردند که امیدواریم مشی ایشان در حراست از حقوق مردم بخصوص آزادی و عدالت، از سوی همه مسئولان بخصوص مدیران دستگاه قضایی دنبال شود.

وی ادامه داد: شهید بهشتی که شخصیتی جهاندیده، آشنا به علوم روز و مسلط به مبانی فقهی واجتهاد بود، یکی از معماران ونظریه پردازان اصلی جمهوری اسلامی محسوب می شود و مدیریت دشوار جلسات مجلس موسسان و خبرگان قانون اساسی را برعهده داشت.

آشنایی ایشان با نظام های سیاسی مختلف و جوهره مدیریت وشخصیت کاریزماتیک شهید بهشتی، موجب شد که انقلاب اسلامی بتواند در فاصله کمتر از یکسال، به قانون اساسی مدرن، نسبتاً کارامد و عملگرایانه برسد، امری که در سایر انقلابها با دشواری فراوانی مواجه شد و عدم توفیق در طراحی نظام سیاسی برخاسته از انقلاب، موجب بروز شورش، خونریزی، بی ثباتی والتهاب گردید.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به سرنوشت تلخ بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه وشمال آفریقا، گفت: این سرنوشت نشان داد که ما باید تا چه اندازه قدردان نسل نخست رهبران انقلاب اسلامی باشیم که تحت زعامت امام خمینی، موفق شدند که انقلاب اسلامی را در کوتاهترین فرصت وبا کمترین تلفات ممکن به سامان برسانند.

وی ادامه داد: اگر توطئه های و تجاوز بیگانه و گروههای افراطی و منحرف، با دست زدن به خشونت، فضای رشد و بالندگی را در انقلاب اسلامی مخدوش نمی کرد، قطعاً امروز شاهد جامعه ای به مراتب موفق تر بودیم، نگاه شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر رهبران ونظریه پردازان انقلاب اسلامی، مبتنی بر حاکمیت عقلانیت در اداره کشور و مدارا و سعه صدر با مخالفین و منتقدین و پرهیز از تندروی وافراط وتفریط بود که نیاز امروز ما نیز هست.

هاشمی تصریح کرد: ششم تیر سال ۱۳۶۰ با ترورنافرجام آیت اله خامنه ای و هفتم تیر با انفجار حزب جمهوری اسلامی، افراطیون پاسخ مدارا و عقلانیت را با آتش دادند و گرچه این آتش، ریشه جریان نفاق را در داخل ایران سوزاند اما نهال بارور انقلاب اسلامی را با آسیبهای غیرقابل جبرانی پاسخ داد.

هاشمی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: انتظار افکارعمومی از ریاست جدید دستگاه قضایی، ایجاد تحولی براساس سیاستهای ابلاغی رهبرانقلاب و سیره و میراث شهید بهشتی است که با مبارزه با تبعیض، فساد و تخلفات، حس شیرین عدالت را در کام تلخ مردم مظلوم ایران ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.