| کد خبر: 190912 |

اجرایی شدن چهار پروژه شیلات در خوزستان

سرپرست شیلات خوزستان از اجرایی شدن چهار پروژه صیادی تا یک ماه آینده در مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.

تین نیوز

سرپرست شیلات خوزستان از اجرایی شدن چهار پروژه صیادی تا یک ماه آینده در مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، غلامرضا افتخاری افزود: لایروبی بنادر صیادی نهر قصر اروندکنار، چوئبده و ثامن آبادان، پایش زیستگاه های مصنوعی، استقرار بیش از 200 سازه زیستگاه مصنوعی جدید و آغاز عملیات اجرایی تعمیر بندر صیادی امام خمینی از جمله پروژه هایی است که ظرف یک ماه آینده در مناطق ساحلی و بندری استان اجرایی می شوند.

وی گفت: اعتبار پروژه لایروبی بنادرصیادی آبادان 40 میلیارد و 545 میلیون ریال است که از محل اعتبارات عمرانی استانی تامین شده است.

افتخاری افزود: پیمانکار این پروژه انتخاب و در حال تجهیز کارگاه است و ظرف هفته آینده عملیات اجرایی لایروبی بنادر صیادی اروندکنار و چوئبده آغاز می شود و طی یک تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

سرپرست شیلات خوزستان گفت: پایش و استقرار 185 سازه زیستگاه مصنوعی با مشارکت شیلات و سازمان جهاد کشاورزی و تشکل های صیادی استان با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که ماه آینده در بندر صیادی امام خمینی بارگیری و در صیدگاه بحرکان هندیجان اجرا می شود.

وی اعتبار پروژه بهسازی بندر صیادی امام خمینی در محدوده شهرستان ماهشهر را 13 میلیارد و 383 میلیون ریال اعلام کرد که از محل اعتبارات عمرانی استان تامین و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه های شیلاتی، تحول خوبی در صید و صیادی و رفع مشکلات و چالش های جامعه صیادان خوزستانی بوجود آید.

در سال های اخیر فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان خوزستان، صدمات و لطمات زیادی به آن وارد کرده است که یکی از دلایل آن سنگینی ناوگان صیادی و صید غیرمجاز است.

معیشت حدود 50 هزارخانوار خوزستانی از طریق صید و صیادی تامین می شود.

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.