| کد خبر: 190806 |

توسعه صادرات همدان بر مبنای خدمات مورد توجه باشد

همدان در زمینه صادرات خدمات ظرفیت های خوبی دارد که نیازمند توجه ویژه است.

تین نیوز

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به تلاش این استان برای دستیابی به افزایش ۳۰ درصدی صادرات در سال جاری گفت: همدان در زمینه صادرات خدمات ظرفیت های خوبی دارد که نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجید زرین دلاور افزود: رقم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه صادرات استان همدان امسال هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه سهم هر کدام از بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و صنایع دستی و گردشگری در این هدفگذاری پیش بینی شده است اظهار داشت: در برنامه ریزی های جدید توجه ویژه ای به صادرات خدمات و توسعه این بخش صورت می گیرد.

زرین دلاور خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این هدف سهم بخش کشاورزی ۴۵۰ میلیون دلار، صنعت و معدن ۷۰۰ میلیون، گردشگری ۷۰ میلیون دلار و بخش خدمات ۸۰ میلیون دلار پیش بینی شده است که توسعه صادرات برمبنای خدمات باید در اولویت باشد.

معاون صنعت، معدن و تجارت همدان به توانمندی استان در زمینه خدمات اشاره کرد و گفت: علاوه بر خدمات فنی مهندسی همدان با تکیه بر دانشگاه بوعلی سینا و دی هشت ظرفیت خوبی در زمینه ارائه خدمات علمی و آموزشی و همچنین به پشتوانه آب و هوای پاکیزه و زیرساختهای درمانی توانمندی ویژه ای در خدمات پزشکی و سلامت دارد که هم اینک پذیرای مسافرانی از کشورهای همسایه است.

وی خواستار توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی استان به مقوله توسعه صادرات خدمات شد و گفت: عملیات شناسایی و واکاوی ظرفیت‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های استان در این زمینه آغاز شده تا یک بسته کامل و جامع از ظرفیت‌های متنوع در تمام حوزه‌ها تهیه شود.

به گفته زرین دلاور علاوه بر تقویت و توسعه بخش خدمات نیازمند توجه به رونق بازارهای خارجی برای برخی محصولات تولیدی استان هستیم، زیرا بعضی از کالاهای تولید شده مشتری داخلی نداشته و باید به فکر یافتن بازارهای جهانی برای این مهم باشیم.

سفال، سرامیک، کشمش، چینی آلات بهداشتی، سیمان و فرآورده های لبنی بیشترین محصولات صادراتی همدان به کشورهای دیگر محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.