| کد خبر: 190796 |

معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام کرد

◄ جزییات خط ۱۰ مترو در منطقه 22

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اصلی ترین خط مترو در منطقه ۲۲ خط شماره ۱۰ است که حداقل ۷ ایستگاه را در منطقه پوشش خواهد داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت : اصلی ترین خط مترو در منطقه ۲۲ خط شماره ۱۰ است که حداقل ۷ ایستگاه را در منطقه پوشش خواهد داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل، جلسه ای با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه سرمایه گذاران در منطقه ۲۲ برگزار شد و در مورد کمبودها و الزامات مسیر متروی پیش بینی شده در منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

پورسید آقایی در این نشست گفت: یکی از مطالبات به حق شهروندان منطقه ۲۲ شهرداری تهران بهبود و گسترش حمل و نقل عمومی منطقه و آوردن حداقل یک خط مترو به این منطقه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه ۲۲ قرار بود محلی برای سکونت و گردشگری باشد، تصریح کرد: متروی تهران باید پوشش کاملی از حمل و نقل پاک و ایمن را در شهر تهران داشته باشد تا اثربخشی مترو بیش از پیش در جابه‌جایی روزانه شهروندان مشخص شود.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک آزادراه تهران، شمال و انتهای اتوبان خرازی به عنوان کمربندی تهران-کرج افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: به روشنی می توان گفت بار ترافیکی در منطقه به مرور زمان افزایش خواهد یافت و باید برای حل مشکلات ترافیکی در ایجاد خط مترو در منطقه جدی باشیم.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر یک کیلومتر مترو با تمام تجهیزات، مبلغی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز است، افزود: مدیریت شهری می خواهد با سیاست برد- برد با سرمایه گذاران در ساخت خط مترو در منطقه ۲۲ مشارکت کند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اصلی ترین خط مترو در منطقه ۲۲ خط شماره ۱۰ است که حداقل ۷ ایستگاه را در منطقه پوشش خواهد داد.

در ادامه این جلسه شهردار منطقه ۲۲ گفت: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مسیر مترو در مطالعات طرح تفضیلی ویژه منطقه ۲۲ به پایان رسیده و برای تثبیت به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است.

نوذرپور با اشاره به الگوی مدل سازی ترافیکی افق ۱۴۰۴ در منطقه ۲۲، افزود: باوجود شکل گیری تمامی خطوط حمل نقل عمومی و شهری، متوسط سرعت در اتوبان های منطقه ۲۲ به ۲۱ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و این یک هشدار برای منطقه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه عناصر جاذبه های سفر در منطقه ۲۲ باعث ایجاد تشدید ترافیک در منطقه هستند، ادامه داد: در تلاش هستیم تا کمبود منابع در شهرداری و دولت روند اجرایی مترو در منطقه را به تاخیر نیندازد و این موضوع مشارکت سرمایه گذاران را می طلبد.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه سرمایه گذاران در این منطقه از این طرح ابراز خوشایندی و اعلام آمادگی کرده اند، افزود: مدیریت شهری اعتقاد کامل به مشارکت و خدمت به شهروندان را دارد و امیدوار هستیم در این موضوع هم به مانند یک سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم موفق عمل کنیم.

خط ۱۰ مترو تهران حدود ۴۱ کیلومتر است که ۱۱.۳ کیلومتر آن از منطقه ۲۲ می‌گذرد و دارای ۲۴ ایستگاه است که ۹ ایستگاه آن در این منطقه وجود دارد. این خط از محور سروستان نهم عبور کرده و بعد از گذشتن از میدان ساحل و میدان دریاچه به سمت شرق امتداد خواهد یافت. محل تقریبی ایستگاه های خط ۱۰ مترو در محدوده منطقه ۲۲ ایستگاه متروی وردآورد، بلوار اردستانی جنوب شهرک شهید خرازی، بلوار پژوهش، جنوب مجموعه ایران مال، میدان دریاچه، میدان ساحل، تقاطع بلوار کاشان و سروستان نهم، میدان اتریش، غرب محور آیت ا… مهدوی کنی ایستگاه تبادلی با خط ۹ است.

در صورت تصویب ساخت خط ۱۰ مترو در شورای عالی ترافیک کشور در سال جاری، بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته آغاز فاز اجرایی آن در سه ماهه پایانی سال ۹۸ خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.