| کد خبر: 190768 |

◄ ۱۰ اقدام گمرک شهیدرجایی

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان از ۱۰ اقدام گمرک شهید رجایی بندرعباس برای تسریع و تسهیل فرآیند ترخیص کالا به ویژه اقلام مورد نیاز بخش‌های تولید و صادرات خبر داد.

تین نیوز

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان از ۱۰ اقدام گمرک شهید رجایی بندرعباس برای تسریع و تسهیل فرآیند ترخیص کالا به ویژه اقلام مورد نیاز بخش‌های تولید و صادرات خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل  از روابط عمومی گمرک ایران؛ حسین سعیدی در جریان بازدید جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد گمرک ایران از گمرکات استان هرمزگان، ۱۰ اقدام فوق را به این شرح برشمرد.

۱- ارائه خدمات و انجام تشریفات اظهارنامه‌های صادراتی و ترانزیتی به صورت شبانه‌روزی

۲- اجازه ترخیص قطعی کالا‌هایی که با گواهی بانک عامل، ارز آن‌ها تأمین شده و مشکل مالکیت ندارند.

۳- ارائه تسهیلات ویژه واحد‌های تولیدی و صادرکنندگان خوشنام

۴- پذیرش ضمانت‌نامه بانکی برای ترخیص قطعی و سایر رویه‌های ماده ۶ قانون امور گمرکی

۵- فراهم نمودن تمهیدات لازم در راستای نمونه‌برداری از کالا‌هایی که نیاز به اخذ و ارائه مجوز‌های قانونی دارند، قبل از اظهار این کالا‌ها به گمرک

۶- رسیدگی به پرونده اختلافات گمرکی فعالان اقتصادی مجاز به صورت فوری و خارج از نوبت در کمیسیون‌های رسیدگی و حل اختلافات گمرکی

۷- رسیدگی خارج از نوبت به اظهارنامه‌های تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه کالا‌های صادراتی با توجه به ضرایب تعیین شده و ضریب اهمیت زمانی در سامانه جامع امور گمرکی

۸- پذیرش و تسهیل ورود موقت برای صادرکنندگان

۹- خروج درصدی کالای شرکت‌های تولیدی که مشکل تخصیص ارز دارند.

۱۰- ترخیص نسیه کالا‌های شرکت‌های تولیدی که مشکل نقدینگی دارند.

وی همچنین درخصوص عملکرد گمرکات استان هرمزگان در سال‌جاری اظهارداشت: در دو ماهه نخست امسال بالغ بر ۸ میلیون و ۷۹۳ هزار تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۱۷۸ میلیون دلار از این گمرکات صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۲۸ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۲۵ درصد رشد داشته است.

سعیدی افزود: مواد معدنی ومشتقات نفتی، مواد پتروشیمی، مصنوعات فلزی و محصولات کشاورزی از عمده‌ترین کالا‌های صادراتی در این مدت بوده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان با اشاره به آمار واردات این گمرکات در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نیز گفت: عمده واردات از این گمرکات شامل برنج، شکر تصفیه شده، ماشین‌آلات و تجهیزات الکترود‌های ذغالی برای کوره‌ها، گوشت و سایر کالا‌های مورد نیاز جامعه بوده است که از کشور‌هایی نظیر چین، هند، امارات، ایتالیا وارد شده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان در این دیدار از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد گمرک در استان هرمزگان تشکر و ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت و مجلس گمرک بتواند نقش پررنگ‌تری در توسعه و تسهیل تجارت به ویژه در شرایط تحریم و فشار‌های اقتصادی داشته و به حمایت و پشتیبانی خود از تولید و صادرات ادامه دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.