| کد خبر: 190667 |

لزوم باز مهندسی ایستگاه مرکزی راه آهن همدان

زیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از ایستگاه مرکزی راه آهن همدان گفت: هماهنگی‌های لازم برای انتقال بار غلات، سوخت، معادن، صنایع و فولاد از طریق ریل برای اقتصادی کردن راه آهن همدان انجام شده است.

تین نیوز

 

زیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از ایستگاه مرکزی راه آهن همدان گفت: هماهنگی‌های لازم برای انتقال بار غلات، سوخت، معادن، صنایع و فولاد از طریق ریل برای اقتصادی کردن راه آهن همدان انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جریان سفر به استان همدان از ایستگاه در دست ساخت که در خارج شهر همدان واقع شده، بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این ایستگاه راه آهن در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از اتصال همدان به شبکه ریلی کشور اظهار داشت:‌خوشبختانه مردم این استان از فرصت سفر با قطار بهره‌مند هستند.

وی افزود: نکته مهم بهینه کردن تصمیمات و ارائه آنها به بهترین کیفیت ممکن است.

اسلامی با بیان این که باید ایستگاه مرکزی همدان باز مهندسی شود، تاکید کرد: ‌باید ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر قرار گیرد که تصمیمات آن اتخاذ شده و قرارداد پروژه احداث طرح منعقد شده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:  مسافر به واسطه همجواری فرودگاه، پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن در همدان به وجود خواهد آمد.

اسلامی با اشاره به سایر پروژه‌های ریلی استان همدان بیان داشت: خط اتصال همدان به ملایر در دست پیگیری قرار دارد که عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود. همچنین پروژه اتصال راه آهن همدان به سنندج در دست اجرا قرار دارد که امیدواریم با توجه به محدودیت‌های مالی بتوانیم حمل و نقل همدان را در قالب شبکه دنبال کنیم و شاهد برخورداری مردم این استان از سیر و حرکت در راه آهن باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری اقتصادی کردن راه آهن همدان خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای انتقال بار غلات، سوخت، معادن، صنایع و فولاد برای انتقال بر روی ریل انجام شده و امیدواریم با این دست اقدامات شاهد اقتصادی شدن راه آهن باشیم.

اسلامی افزود: تا پیش از ساخته شدن ایستگاه مسافری داخل شهر، مردم همدان از ایستگاه مرکزی قطار و حمل و نقل ریلی برای سفرهای مختلفاستفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. خیلی جالبه.کلی مطالعه میکنیم و مشاور میگیریم و طراحی میکنیم و هزینه ی هنگفت میکنیم و راه اهن میسازیم.بعد میبینیم که کسی از راه آهن استقبال نمیکنه و راه اهن همدان تعطیل میشه.میبینیم که ای دل غافل مراکز صنعتی رو به ریل وصل نکردیم.چند ماه بعد از افتتاح ، جناب وزیر از ایستگاه در دست ساخت بازدید میکنن!!!
    باز از نو. مطالعه میکنیم و مشاور میگیریم و طراحی میکنیم و باز مهندسی میکنیم و هزینه میکنیم برای اینکه ایستگاه راه اهن رو ببریم وسط شهر همدان همجوار پایانه و فرودگاه .
    همون طور که ملاحظه میفرمایید ما با کمبود پول مواجه نیستیم. کمبود جای دایگس.
    از همه جالببتر اینکه در این برهوت بار و مسافر برخی از کارشناسان محترم بر برقی کردن این خط پافشاری میکنن!!!

    • امیرعباس 0 0

      دو نظریه درخصوص جانمایی ایستگاه های راه آهن وجود دارد یکی تاکید بر خارج از شهر بودن ایستگاه دارد و دیگری بر داخل بودن
      در دولت قبل نظر بر این بود که خارج از شهر باشد و تعدادی از ایستگاهها خارج از شهر باشد مثل همدان و شیراز و سنندج که در آینده افتتاح خواهد شد.
      در دولت فعلی نظر به داخل شهر است
      هر کدام از این دو نظریه با توجه به شرایط کشور مزیا و معایبی دارد.
      با همه این حرفها مشکل ایستگاه همدان فقط خارج از شهر بودن نیست بلکه یک مسیر بسیار ناهموار و خطرناک بدون روشنایی و علائم کافی و همچنین سرعت پایین قطار به علت وجود تقلیل سرعت و نبود وسیله نقلیه ویژه راه آهن از دلایل عدم استقبال از قطار است.
      }...{