| کد خبر: 190567 |

◄ بازدید معاون وزیر راه از راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان

آخرین وضعیت و برنامه‌ریزی اجرایی برای فعالسازی بخش‌های مختلف پیگیری می شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از راه‌آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان گفت: این مسیر ریلی نخستین تجربه کشور در دستیابی به تکنولوژی روز دنیا در حمل و نقل ریلی سریع‌السیر است و با تکمیل شدن آن با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت، زمان سفر از پایتخت تا اصفهان به 1 ساعت و 45 دقیقه می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها و نمایندگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از روند اجرایی نخستین و بزرگترین راه‌آهن سریع‌السیر کشور بازدید کردند.

خیراله خادمی هدف از این بازدید را بررسی آخرین وضعیت اجرایی این پروژه برشمرد و گفت:‌ رونداجرای این مسیر ریلی از تهران تا محدوده فرودگاه امام خمینی بازدید شد و دستورهای لازم به منظور هماهنگی با فرودگاه صادر و اقدامات لازم در این محدوده بررسی و آغاز شد.

وی همچنین از بازدید این مسیر ریلی در محدوده دریاچه نمک، محدوده قم و دلیجان خبر داد و افزود: در جلسات کارگاهی و بازدیدهای میدانی برنامه‌ ریزی های لازم به منظور فعال کردن بخش‌های مختلف این پروژه صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پیشرفت فیزیکی کل این پروژه را 4 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این مسیر ریلی در فاز اولیه اجرایی حدود 14 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین طول این خط‌آهن را از تهران تا قم 150 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در این محدوده نیز بخشی از عملیات زیرسازی در محدوده فرودگاه امام خمینی در حال اجرا است.

خادمی راه‌آهن تهران- قم- اصفهان را اولین تجربه راه‌آهن پرسرعت در کشور معرفی کرد و افزود:‌ با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی 300 کیلومتر بر ساعت طراحی شده است و به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به 1 ساعت و 45 دقیقه کاهش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.