| کد خبر: 190552 |

رییس جمهور در مراسم افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام:

◄ افتتاح ترمینال سلام به منزله مقاومت و مبارزه واقعی با دشمنان پیشرفت ایران است

صنعت هوایی ایران در سطح کشورهای پیشرفته حرکت می کند.

تین نیوز

رییس جمهوردر مراسم افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام از این طرح به عنوان مقاومت و مبارزه واقعی با کسانی که نمی خواهند پیشرفت اقتصادی ایران را ببینند، یاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان صبح امروز(28 خرداد) امدر مراسم افتتاح ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام در سخنانی عنوان کرد: امروز روزی بسیار مبارک و خوشحال کننده برای تمام ملت ایران است زیرا در این شرایط حساس که بدخواهان می خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم به آینده کشور ناامید شده اند و با وجود تمام فشارهای دشمنان، ما هر روز شاهد تحرکی تازه در اقتصاد و حرکت بزرگ اجتماعی در کشور عزیزمان هستیم و خواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه اساس جنگ امروز بدخواهان با ایران، جنگ امید و اراده هاست، افزود: دشمنان می خواهند با توطئه خود ایران را از توسعه آینده خود ناامید کنند و ما نیز می خواهیم که سرزندگی خود را نشان دهیم و دشمن را از اهدافش ناامید کنیم. در این راستا می بینیم که اقدامات دشمنان برای فشار بر ایران افزایش می یابد و عکس العمل نظام جمهوری اسلامی نیز افزایش می یابد.

وی گفت: پایان این نبرد، پیروزی ملت ایران است زیرا طرف مقابل ما ملت نیست و ما با هیچ ملتی نمی جنگیم. طرف ما یک عده سیاستمدار کم تجربه هستند و طرف مقابل گروهی مسوول نیستند بلکه تمام ملت ایران یکپارچه حضور دارند. دشمنی بدخواهان به طور مستقیم علیه فرد فرد ایرانیان است ولی فشارهایی که وارد می کنند بر طبقات ضعیف تر بیشتر و بر اقشار دیگر کمتر است.

بی تردید دشمنان در این مبارزه پیروز نخواهند بود و دلیل عرض من افتتاح ها در سراسر کشور و افتتاح همین ترمینال سلام در فرودگاه امام است که در دو سال با تلاش متخصصان، مهندسان، کارگران و مدیران ایرانی ساخته شده است.

روحانی تاکید کرد: زمانی اگر در کشور ادعا می شد که ترمینالی در 1.5 تا دو سال افتتاح شده، مایه تعجب بود ولی امروز شاهدیم که فرزندان این سرزمین با تکیه بر اراده، امید به آینده و عشق به ملت ایران می توانند پروژه هایی را که مشابه کشورهای دیگر است افتتاح کنند. البته افتتاح ترمینال فرودگاهی شاید با سایر پروژه های اقتصادی متفاوت باشد.

وی افزود: افتتاح ترمینال فرودگاهی به معنای حضور صنعت هوانوردی و همکاری بین مدیران فرودگاهی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به معنای بهره مندی از صنعت هوانوردی است که بخش های مختلف دست به دست هم می دهند تا هواپیمایی سالم در یک ترمینال پهلو بگیرد و مسافر را سلامت به مقصد برساند. هماهنگی ارگان های مختلف به معنای تعاون و وحدت بخش های مختلف برای راه اندازی یک پروژه مهم خدماتی در کشور است.

روحانی با بیان اینکه شاهد یک پرش رو به توسعه در صنعت هوانوردی هستیم، گفت: با وجود تحریم ها، امروز هواپیماهای ما به طور منظم پرواز می کنند. اگر کشوری از نظر خرید و تامین تجهیزات فرودگاهی و هواپیمایی مشکلی نداشته باشد، اداره صنعت هوایی آن آسان است ولی باید از تمام بخش های هوانوردی کشور در تامین تمام زیرساخت ها و هدایت هواپیماها سپاسگزاری کنیم که با اینکه در شرایط کنونی اداره صنعت هوانوردی کشور کار آسانی نیست ولی در سطح کشورهای پیشرفته در مسیر حرکت هستیم، کمبودهایی نیز داریم که قابل برطرف کردن است.

رییس کابینه دولت دوازدهم با اینکه تلاش دولت های یازده و دوازده رونق در بخش صنعت هوایی بوده است، عنوان کرد: ما پس از توافق هسته ای و با فضایی که در روابط بین الملل ایجاد شد پس از چند ده سال تعدادی هواپیمای مدرن و نو وارد کردیم. یکی از خواست های مردم ایران این بود که هواپیمایی که سوار می شوند مستقیم از کارخانه سازنده آمده باشد. این روند می توانست ادامه داشته باشد و ما به دنبال خرید صدها فروند هواپیما برای تامین رفاه مردم و رونق اقتصادی کشور بودیم.

با وجود اینکه امروز آمریکا در مقابل ملت ایران ایستاده باید از تمام افرادی که امروز صنعت هوایی را سرپا نگهداشته اند از خلبانان و تمام کسانی که در تعمیر و نگهداری هواپیماها و خدمات رسانی به هواپیما فعال هستند، سازمان هواپیمایی، بخش های راداری و ارتباطی، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران، تمام مدیران فرودگاهی و وزارت راه و شهرسازی سپاسگزاری کنیم که همه دست به دست هم داده اند که حرکت را ادامه دهیم.

وی از افتتاح ترمینال سلام به منزله مقاومت و مبارزه واقعی با دشمنان پیشرفت ایران یاد کرد و گفت: عمل ما در مقابل آنها رونق اقتصادی است و امیدواریم با توجه به نامگذاری امسال به سال رونق اقتصادی بتوانیم در سفرهای هوایی امکانات لازم را فراهم کنیم.

گردشگری از اهداف دولت یازده و دوازده برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی بوده و برای رونق گردشگری راحت ترین وسیله صنعت هوایی است و هواپیما از نظر راحتی، سرعت و امنیت وسیله مطمئنی در اختیار مردم محسوب می شود که به مقاصد خود در کوتاه ترین زمان برسند. همچنین برای اینکه در استانی دانشگاه فعال داشته بتاشیم نیازمند فرودگاه هستیم که اساتید و دانشجویان به آسانی تردد کنند و اگر بخواهیم مرکز بهداشتی مجهزی داشته باشیم با صنعت هوایی گردش کار آسان تر می شود.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه توسعه هوانوردی از حقوق و مطالبات ملت ایران است، افزود: ایران باید مقصد ترانزیت هواپیماهای باری و مسافری باشد و صدها و هزاران شغل بر اساس آن ایجاد شود. در این راستا گام های بلندی در توسعه ارتباطات برداشته شده و ظرفیت های خوبی را در مسیرهای دریایی برای افزایش قدرت ترانزیتی ایجاد کرده ایم. قدرت بخش ترانزیتی و اقتصادی ما این است که بتوانیم صدها میلیون تن کالا را از هوا، دریا و جاده عبور دهیم و این اتصالی است که کسی نمی تواند با آن مقابله کند و از بین بردنی نیست.

وی با بیان اینکه ترمینال های هواپیمایی وسیله تعامل سازنده کشور با دنیا هستند، گفت: خوشحالیم که مسیر هوایی ایران از کریدورهای امن جهانی است که هواپیماهای مختلف از آن عبور می کنند. ترانزیت و گردشگری دو نعمت جغرافیایی ایران هستند و ما کشوری داریم که از جنوب به 2000 کیلومتر ساحل بین المللی و شمال به آب های منطقه ای دسترسی دارد و فضای کشور ما می تواند در حوزه های ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای از جایگاه خوبی در منطقه برخوردار باشد.

روحانی با اشاره به اینکه ترمینال سلام توسط متخصصن و کارگران ایرانی و با مصالح ایرانی ساخته و آماده سازی شده است، افزود: افتتاح این ترمینال به معنای خودکفایی ایران است و امروز ایران در حوزه های فنی و مهندسی به کشورهای دیگر خدمت رسانی می کند و شرکت های ما در ساخت جاده، آزادراه، پل و نیروگاه از شرکت های کشورهای دیگران موفق تر هستند.

وی با تاکید بر ناتوانی بدخواهان در قطع رابطه تجاری ایران با کشورهای دیگر گفت: با وجود تلاش های آمریکا برای قطع ارتباط ایران با کشورهای دیگر و منزوی کردن ما، ایرانیان در تمام اجلاس های بین المللی درخشان ظاهر می شوند و اگر برخی شرکت ها به دلیل فشارهای آمریکا نمی توانند با ما ارتباط برقرار کنند به زبانی آمریکا را محکوم می کنند.

ایران به تمام تعهدات قانونی خود وفادار بوده و آمریکا بوده که تعهدات خود را در برجام زیرپا گذاشته است. امروز کشورهای دیگر آمریکا را به عنوان عهدشکن معرفی می کنند و معتقدند که ایران حقانیت دارد که این یک نکته ارزشمند تاریخی برای ملت ایران است که در مقابله با یک ابرقدرت به گونه ای از لحاظ سیاسی و حقوقی عمل کرده که کشوری محکومش نمی کند. این امر یک موفقیت و پیروزی است و با وجود تحریم ها آمار سه ماه نخست امسال نشان می دهد که با وجود رشد منفی اقتصادی در سال گذشته امسال به رشد مثبت می رسیم.

روحانی از برنامه ریزی برای خانه دار کردن کارمندان در 10 سال نخست استخدام آنها نیز خبر داد و افزود: تا پایان امسال طرح های مهمی را افتتاح می کنیم. تابستان بخش اول آزادراه تهران- شمال به بهره برداری می رسد که می تواند در ایجاد امید و نشاط و کم کردن زمان مسافرت مفید باشد.

وی از افتتاح راه آهن رشت- تهران نیز به عنوان طرحی موفق در ایجاد رفاه مسافران مسیرهای ریلی یاد کرد و گفت: این مسیر ریلی تا آستارا گسترش می یابد و در توسعه ترانزیت کشور نیز موثر خواهد بود.

رییس جمهور در پایان ضمن سپاسگزاری از تمام دست اندرکاران پروژه ترمینال سلام اظهار امیدواری کرد که این طرح در ارایه خدمات بزرگ به مردم موثر باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.