| کد خبر: 190433 |

◄ چالش نیازمندی‌های ایمنی راه‌های فرعی و حوادث رانندگی

پیشنهاد می‌شود جهت تامین برخی از نیازمندی‌های ایمنی در راه‌های روستایی و فرعی کشور، نصب علائم عمودی و افقی و ساماندهی دسترسی‌ها در این راه‌ها انجام شود.

تین نیوز

به اعتقاد یک کارشناس حمل‌ونقل، تامین نیازمندی‌های ایمنی راه‌های فرعی و روستایی، کاهش حوادث رانندگی را به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی نوشت: وجود بیش از 47 هزار کیلومتر راه فرعی و  110 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در مقایسه با 40 هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه، بدون همسنگی آنها نشان می‌دهد وزن کمی راه‌های فرعی و روستایی تنها در بعد طولی چیزی قریب به 80 درصد کل راه‌های موجود کشور را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

روشی کم‌هزینه برای بهسازی موقت جاده‌های خراب

نتیجه نصب تابلوهای اخباری؛ تسهیل تردد در راه‌ها

چند راهکار کم‌هزینه مهندسی برای ارتقای ایمنی جاده‌ها

وی گفت: همچنین با توجه به گسترش شهرها و روستاها و فقدان شرایط لازم جهت تامین ایمنی این‌گونه راه‌ها، بخش قالب توجه‌ای از حوادث رانندگی، به این راه‌ها اختصاص دارد.

این کارشناس افزود: این در حالی است که بسیاری از راه‌های شوسه روستایی کشور که بدون در نظر گرفتن الزامات هندسی راه‌ها ساخته شده‌اند، آسفالته و توسعه یافته‌اند.

او الزامات هندسی که بسیاری از راه‌های شوسه روستایی کشور بدون در نظر گرفته شدن آنها آسفالته شده یا توسعه یافته‌اند را عدم تامین ایمنی دسترسی‌های متعدد، عدم رعایت قوس هندسی راه‌ها متناسب با سرعت طرح ایجاد شده، ناکافی بودن عرض و شانه راه به‌دلیل محدودیت‌های زمین، کمبود علائم و تجهیزات ایمنی در این راه‌ها و... دانست.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس تاکید کرد: به تناسب عدم تامین موارد اشاره شده حوادث و سوانح جاده‌ای در آنها افزایش پیدا کرده و علیرغم برخی اقدامات تاثیرگذار ایمنی در راه‌های شریانی، آمار کشته‌های سوانح رانندگی در کل کشور را افزایش داده است.

مرادی گفت: بنابراین پیشنهاد می‌شود جهت تامین برخی از نیازمندی‌های ایمنی در راه‌های روستایی و فرعی کشور، ضمن حضور متناوب گشت‌های پلیس در این راه‌ها، برخی اقدامات کم هزینه ایمنی از جمله نصب تجهیزات و علائم عمودی و افقی و ساماندهی دسترسی‌ها در این راه‌ها انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.