| کد خبر: 190274 |

تار و مار درختان جاده کمربندی هندیجان

سونامی قطع درختان پایانی ندارد.

تین نیوز

 داستان قطع درختان در هندیجان به سونامی تبدیل ‌شده که پایانی زود هنگامی برای آن متصور نیست این بار در جاده کمربندی و در روز روشن درختان بلوار جاده کمربندی هندیجان را تار و مار کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، چندی پیش سلسله گزارش‌هایی درباره قلع‌ و قمع درختان در روستای جبرآباد هندیجان منتشر شد که با واکنش‌های زیادی از سوی مردم و مسئولان روبه‌رو شد که با برخورد نه‌ چندان محکم دایره حقوقی اداره جهاد کشاورزی هندیجان با متخلفان پایان پذیرفت.

در ادامه حسن خادمی دادستان جدید هندیجان با متوجه شدن موضوع دستور پیگیری مجدد از طریق دادستانی را داد و به خبرنگار تسنیم در هندیجان اعلام کرد ما از انتشار اخبار خبرگزاری‌ها در صورتی‌ که با اسناد و مدارک صحیح و قانونی باشد ضمن حمایت برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم.

این بار در فاجعه‌ای جدید درختان بلوار جاده کمربندی هندیجان شمالی روبه‌روی پمپ ‌بنزین به طرز فجیعی قطع شده‌اند تا رشد نکنند. موضوع این بار برای تهیه زغال قلیان نیست و قلع‌ و قمع درختان برای برنامه‌ای دیگر است که مسئولان باید انگیزه قطع آنان را توضیح دهند.

سلسله قطع درختان در هندیجان تمامی ندارد

در موضوع قبلی قطع درختان در روستای جبرآباد اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی پاسخگو بودند و اداره محیط‌ زیست هندیجان از موضوع روستا طفره رفته و اعلام می‌کرد که در حوزه روستایی با ما نیست و در شهر ما متولی هستیم.

طرفداران محیط‌ زیست هندیجان فقط در حد انتشار پیام و اطلاعیه‌ای در سطح فضای مجازی فعالیت دارند و هیچ‌گونه فعالیت در عمل و پیگیر مشکلات محیط ‌زیستی نیستند، اداره محیط‌ زیست هندیجان نیز در برخی موضوعات محیط ‌زیستی نتوانسته به‌ صورت جدی و قاطع ورود کند.

در حال حاضر موضوع قطع درختان در سطح شهر انجام ‌شده و ارتباطی با اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ندارد بلکه مربوط به شهرداری و اداره محیط ‌زیست هندیجان است.

محیط ‌زیست و طرفداران محیط‌ زیست که بیانیه منتشر می‌کنند کجا هستند

در همه شهرها در بلوار جاده‌های کمربندی درختان و فضای سبز زیبایی را برای دید مسافران در ورودی و خروجی شهر کاشته می‌شود تا مردم را جهت ورود به شهر ترغیب کنند و یک ‌بار معنایی خوبی را برای مسافران انتقال می‌دهد.

در هندیجان شمالی در بلوار جاده کمربندی از سمت ماهشهر روبه‌روی پمپ ‌بنزین با وجود زحمات و تلاش شهرداری هندیجان برای زیباسازی و کاشت درختان عده‌ای خاص تقریباً 50 متر درختان این بلوار مهم را تار و مار کردند و صحنه‌ای بسیار زشت در ورودی به پمپ‌ بنزین برجای گذاشتند که لازم است شهرداری و متولیان برخورد کنند.

شهرداری و اداره محیط ‌زیست هندیجان باید با تهیه شکایت ‌نامه‌های جداگانه و ارسال به دادستان هندیجان موضوع را به‌ صورت جدی پیگیری و مجدد نهال‌های درخت برای زیباسازی بلوار کاشته شود.

از حمله‌ کنندگان به درختان و محیط ‌زیست در هندیجان شکایت کنید

یوسف اعتلایی از فعالان محیط ‌زیست هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان اظهار داشت: متأسفم که این‌گونه به جان درختان در هندیجان افتاده‌اند در روستا برای تهیه قلیان و در شهر برای موضوعی دیگر اما این درختان هستند که با همه فواید آن‌ها قطع و تار و مار می‌شوند.

وی افزود: ما ضمن محکوم کردن این اقدامات از مسئولان امر می‌خواهیم ضمن پاسخگویی باید با عواملی که این کار ناشایست را مرتکب شدند برخورد کنند از دادستان جوان و جدید هندیجان می‌خواهیم به این موضوعات محیط ‌زیستی ورود جدی داشته باشد.

خبرنگار ما در تلاش بود با روح‌الله درخشان سرپرست شهرداری هندیجان، مصطفی حق‌زاده رئیس اداره محیط ‌زیست، فاروق جنتی رئیس شورای شهر تماس بگیرد که درباره قطع درختان جاده کمربندی پاسخ و پیگیری آن‌ها را بشنود اما این تلاش‌ها ناموفق بود. خبرگزاری تسنیم این آمادگی را دارد که پاسخ‌های مسئولان را در گزارش‌های بعدی منتشر کند.

مسئولان هندیجان چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

محسن شعبانی عضو شورای شهر هندیجان در تماس تلفنی با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان اظهار داشت: با مسئولان فضای سبز شهرداری موضوع را در میان گذاشته‌ و از عزیزان خواستار انجام تحقیقات در این خصوص شدم.

به گزارش تسنیم قطع پی‌ درپی درختان در هندیجان نشان از کم‌توجهی مسئولان نسبت به محیط‌زیست و بی‌توجهی مردم به آینده محیط‌زیست را نشان می‌دهد و برای آن‌ها درختان اهمیت ندارند که رویه‌ای نامناسب در حال شکل‌گیری است که باید جلوی آن گرفته شود اگر از اهرم قانون و برخورد قهری استفاده نشود قطع درختان در هندیجان تا زمانی که نسل درخت‌ها منقرض شود ادامه می‌یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.