| کد خبر: 190237 |

◄ درخواست رانندگان کامیون: پایان «مفت‌بری» و کرایه توافقی با واقعی کردن قیمت سوخت

آزاد شدن سوخت موجب افزایش کرایه‌ها و پایان مفت‌بری و نیز کرایه توافقی خواهد شد چرا که کرایه مفتی معلول گازوئیل مفتی بوده و گازوئیل مفتی هم مفسده‌انگیز است که یکی از این مفسده‌ها قاچاق و دیگری بی‌عدالتی در توزیع است.

تین نیوز

تعدادی از رانندگان و کامیونداران در شبکه‌های اجتماعی با درج پیام‌هایی با بیان مزایایی که حذف یارانه سوخت برای آنان به دنبال دارد، خواستار اقدام دولت و مجلس در این زمینه شده‌اند.

به گزارش تین نیوز، محتوای پیام‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد به اعتقاد آنان، اقدام دولت در حذف یارانه سوخت، نه تنها به ضرر رانندگان نیست بلکه برای آنها مزایایی نیز به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید:

در این زمینه آرش جلیلی فعال حمل‌ونقلی گفت: یارانه سوخت اقتصاد حمل‌و‌نقل را به‌هم ریخته و ناموزون کرده است. چراکه یارانه سوخت به‌نام رانندگان ایران و به کام سرمایه‌دار عراقی و افغانی و همچنین قاچاقچیان است.

وی افزود: آزاد شدن سوخت موجب افزایش کرایه‌ها و پایان مفت‌بری و نیز کرایه توافقی خواهد شد چرا که کرایه مفتی معلول گازوئیل مفتی بوده و گازوئیل مفتی هم مفسده‌انگیز است که یکی از این مفسده‌ها قاچاق و دیگری بی‌عدالتی در توزیع است.

به گفته وی اگر راننده قیمت واقعی گازوئیل را بپردازد دیگر هرگز بار مفتی حمل نمی‌کند.

یک فعال دیگر حمل‌ونقلی نیز تاکید کرد: در بحث یارانه سوخت دولت از بیت‌المال تمام توان خود را در به حرکت در آوردن چرخ حمل‌ونقل با تخصیص یارانه سوخت انجام می‌دهد،  ولی آیا این یارانه منفعتی برای قشر زحمت کش راننده و کامیون‌دار دارد؟

خداداد بکرانی افزود: تا چه وقتی باید نرخ حمل‌ونقل در حوزه حمل کالا و خدمات برای صاحبان سرمایه، از دوش بیت‌المال و قشر زحمت کش و مظلوم راننده و کامیوندار تامین شود؟ این امر نیاز به شفاف‌سازی درست دارد تا بتوان برای حمل کالا قیمت واقعی حمل را مشخص کرد و عدالت و تمامی هزینه‌های تحمیلی و شفافیت در سهمیه‌بندی سوخت را در حمل‌ونقل نهادینه کرد.

وی گفت: شفافیت در نرخ کرایه و به‌روزرسانی آن و جلوگیری از استفاده یک جانبه صاحبان سرمایه از یارانه‌های تخصیصی دولت در امر حمل ونقل و سوخت و ایجاد توازن در استفاده از این یارانه‌ها بین سرمایه‌گذاران اقتصادی حمل‌ونقل (رانندگان و کامیونداران) و صاحبان سرمایه و تجار راهکار پیشنهادی است!

او بیان کرد: تا کی باید شاهد این باشیم که سود حمل‌ونقل و استفاده از یارانه‌های بیت‌المال نصیب قشر خاص و سرمایه‌دار شود و با نفوذ در  دستگاه‌های اجرایی و ایجاد شبکه‌های دلالی، کالا و بارشان را ارزان حمل کنند؟

به گفته بکرانی ایجاد شفافیت واجرای درست و کامل تن-کیلومتر و مشخص شدن نرخ واقعی حمل کالا، می‌تواند در مدیریت سهمیه‌بندی سوخت و اجرای درست اقتصاد مقاومتی تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ما هم با افزایش قیمت سوخت و پس از ان افزایش کرایه را خواهانیم اما ایا دولت بفکر ان کارگری میباشد که در ماه پانزده روز را بیکار میباشد ایا بفکر کارمندی یا کارگری که ماهیانه یک و نیم میلیون حقوق میگیرد هست ایا با افزایش قیمت سوخت خرید مردم به یک چهارم نمیرسه ایا زیر ساخت برای افزایش سوخت حاضر میباشد ایا به دنبال این کار نابودی مردم ضعیف را به دنبال ندارد و در اخر شما مانند شبکه های بیگانه نظر یکی الی دو نفر را بهانه کرده و بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی و درامد مردم نظرات را به گونه ای مثبت به گوش بقیه میرسانید