| کد خبر: 190161 |

مدیر آموزش توسعه و فناوری راه‌آهن خبر داد:

◄ سال 98 راه آهن برای بیش از 3500 دوره آموزشی برنامه‌ریزی کرده است

تفاهم‌نامه‌های زیادی با دانشگاه‌های مختلف در شرف انعقاد هستند که امید می‌رود در قالب آن‌ها بتوان از ظرفیت علمی و فناوری دانشگاه‌ها استفاده کرد.

تین نیوز

مدیر آموزش توسعه و فناوری راه‌آهن ، در تشریح برنامه‌های در دست اجرای این مرکز، گفت: طبق تقویم آموزش که از سوی این مرکز در نظر گرفته‌شده حدود 3500 عنوان دوره برای تمامی کارکنان راه‌آهن در نظر گرفته‌شده است. بخش زیادی از این دوره‌ها مربوط به بخش سیر و حرکت  میباشد که عمدتا مربوط به بازآموزی‌های کارکنان راه‌آهن است.

زهرا قیومی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: اگر برنامه‌ها به‌خوبی پیش برود، دوره‌‌های تخصصی و عمومی، به صورت حضوری و غیرحضوری برای همه کارکنان راه‌آهن برگزار می‌شود.

مدیر آموزش توسعه و فناوری راه‌آهن ادامه داد: نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرا و  ارزیابی آموزش های راه‌آهن بر اساس فرایندهای استاندارد ۱۰۰۱۵ صورت می گیرند که امسال به‌منظور ارتقای کیفیت آموزش اثربحشی این دوره‌ها در سه سطح واکنش، یادگیری و رفتار سنجیده خواهد شد.

قیومی در پاسخ به این سوال که برای 3500 عنوان دوره آموزشی چه میزان سرمایه صرف شده و این‌که در این طرح از ظرفیت‌های خارجی نیز استفاده‌شده است یا خیر، گفت: تمرکز ما روی استفاده از ظرفیت‌های داخلی و متخصصین خود شرکت است اما در صورت ضرورت و نیاز علمی استفاده از ظرفیت‌های خارجی و اساتید بین‌المللی نیز استفاده خواهیم کرد. دراین‌باره با سارمان اتحادیه راه‌آهن‌های UIC  در حال تعامل هستیم. با دانشگاه‌های خارجی نظیر بیرمنگام مذاکراتی انجام‌شده، و در حال مذاکره با راه‌آهن اسپانیا برای برگزاری بخشی از دوره‌های موردنیاز در سطوح مدیریت، کارشناسی و عملیاتی و جوار کار هستیم. در عمل ما به دنبال ارتقا و حقظ کیفیت دوره ها با نگاه درون گرا و برون نگر هستیم و در این راستا تلاش میکنیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به به هدف سازمان در ارتقای ایمنی شبکه ریلی خاطر نشان کرد که ایمنی سیر با بهره‌گیری از تجربیات سوانح عنوان کرد که  بیش‌ترین  دوره‌های آموزشی راه‌آهن بعد از سیر و حرکت مربوط به دوره‌های حوزه ایمنی است. مدیر آموزش توسعه و فناوری راه‌آهن ادامه داد: در راستای ارتقای ایمنی سیر و حرکت قطارهای باری و مسافری، برنامه‌‌هایی از جمله سامانه مجوز سیر مشاغل عملیاتی را  در دست اقدام داریم  که امید می‌رود از این پس سیر تمامی کارکنان مشاغل عملیاتی با داشتن کلیه گواهی‌نامه‌های آموزش مهارتی مورد تایید این مرکز مرتبط باشند.

قیومی به امضا تفاهنامه‌ها با مراجع آموزشی و دانشگاه ها گفت: تفاهم‌نامه‌های زیادی هم با دانشگاه‌های مختلف در شرف انعقاد هستند که امید می‌رود در قالب آن‌ها بتوان از ظرفیت علمی و فناوری دانشگاه‌ها استفاده کرد. در حاشیه نمایشگاه ریلی نیز با دانشگاه‌های شهید بهشتی، علم و صنعت، آزاد اسلامی واحد یادگار امام در حال انعقاد قرارداد و تفاهنامه هستیم و در هفته‌های آتی نیز با دیگر دانشگاه‌های فنی مهندسی ، مدیریت و اقتصاد  تفاهم‌نامه‌هایی  در راستای استفاده از ظرفیت متقابل به‌منظور توسعه صنعت ریلی منعقد می شود.

قیومی ادامه داد: در راستای تحقق سیاست‌های اجرای در راه‌آهن  و به‌منظور ارتقای بهره‌وری در شرکت، شاخص‌های عمومی و اختصاصی بهره‌وری در راه‌آهن و صنعت ریلی احصا شده که امید می‌رود در طی سال جاری محاسبه و بر اساس آن ارزیابی‌های مرتبط در شرکت صورت گیرد.

به گفته مدیر آموزش توسعه و فناوری راه‌آهن سیستم نظام آراستگی محیط کار در راستای تحقق بهره‌وری و صرفه‌جویی در سازمان به‌عنوان یکی از مولفه‌های کلیدی در اجرا بهره‌وری به اجرا گذاشته‌شده است. قیومی ادامه داد:  ایجاد سامانه مدیریت پژوهش‌های ریلی در دست اقدام است که بر اساس آن خواهیم توانست پژوهش‌های ریل را ساماندهی و بر اساس نیازسنجی برآمده از چالش‌های حوزه‌های مختلف صنعت ریلی برنامه‌ریزی کرده و بر اجرای آن‌ها و جلوگیری از طرح‌ها و پژوهش‌های دارای همپوشانی نظارت اثربخش داشته باشیم.

وی همچنین به  راه‌اندازی " واحد ارتباط با دانشگاه "  که پیش‌تر نیز بخشی از فعالیت‌های آن در قالب بخش تحقیقات انجام می‌شد خبر داد  و گفت: راه اندازی واحد ارتباط با دانشگاه موجب تعامل بیشتر با دانشگاه‌ها و ارتباط بهتر با مراکز علمی و پژوهشی داخلی و خارجی خواهد شد.  همچنین دانشگاهیان به‌منظور ارتباط با راه‌آهن به‌صورت مستقیم و با دسترسی بهتری عمل خواهند کرد.

به گفته قیومی ساماندهی مدرسینی که با مرکز آموزش راه‌آهن همکاری می‌کنند که در آن مدرسین حوزه ریلی شناسایی و رتبه‌بندی می‌شوند، از دیگر اقدامات در دست اجرای واحد آموزش توسعه فناوری راه‌آهن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.