| کد خبر: 190040 |

روزهایی متفاوت در انتظار مالکان بازار تانکر!

موسسه تحقیقی Drewry چشم انداز مثبتی را برای بازار تانکر حمل نفت خام در ماه های باقی مانده سال جاری میلادی متصور است.

تین نیوز

موسسه تحقیقی Drewry چشم انداز مثبتی را برای بازار تانکر حمل نفت خام در ماه های باقی مانده سال جاری میلادی متصور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، موسسه تحقیقی Drewry با اشاره به اینکه چشم انداز مثبتی برای بازار تانکر حمل نفت خام درماه های باقی مانده سال جاری میلادی وجود دارد، نوشت: به دنبال رشد تقاضا برای جذب تناژ، نرخ های کرایه حمل روند بهبود تدریجی را درماه های آینده تجربه خواهند کرد.

این گزارش ادامه داد: نرخ های کرایه حمل در بازار تانکر حمل نفت خام به طور پیوسته روند نزولی را از ماه مارس به نمایش گذاشته است، دلیل این روند به افزایش ظرفیت عرضه ناشی از تحویل بالای شناور و سطح پایین اوراق باز می گردد.

افزون براین کاهش فعالیت پالایشگاه ها طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تجارت دریابرد محمولات نفت خام را تحت شعاع خود قرار داده است. اما به دنبال افزایش معمول فعالیت پالایشگاه ها درفصل تابستان و همچنین پیروی از قانون آیمو 2020 برای استفاده از سوخت های بانکرینگ با سولفور پایین، می توان انتظار رشد تقاضا برای جذب تناژ و در نتیجه شیب صعودی نرخ های کرایه حمل را داشت.

نکته قابل توجه اینکه، اگرچه ظرفیت ناوگان تانکر حمل نفت خام به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد، اما از آن طرف تعداد زیادی شناور در نیمه دوم سال جاری میلادی به منظور مجهزشدن به اسکرابر از گردونه فعالیت برای مدتی خارج خواهند شد، از این رو از ظرفیت مازاد شناور جلوگیری می شود و در نتیجه نرخ کرایه حمل رشد پیدا خواهد کرد.

ظرفیت ناوگان تانکر حمل نفت خام از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه می رشد 3.5 درصدی را به همراه داشت، به عبارت دیگر در پنج ماه نخست سال جاری میلادی حدود 16میلیون dwt ظرفیت به ناوگان جهانی پیوست، درحالی که تحویل 11 میلیون dwt درمدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است. همچنین در پنج ماه نخست سال جاری میلادی، تنها سه فروند شناور روانه یاردهای اوراق شده اند، درحالی که درمدت مشابه سال گذشته یاردهای اوراق میزبان بیش از 50 فروند شناور بوده اند.

این گزارش در پایان نوشت: سفارش ساخت شناور جدید روند کاهشی چشم گیری را به نمایش گذاشته است، به طوری که سفارش ساخت تنها پنج میلیون dwt تناژ در بازه زمانی ژانویه الی می سال جاری میلادی گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از روند کاهشی 50 درصدی دارد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.