| کد خبر: 190038 |

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن:

◄ بازسازی بیش از 200 واگن مسافری با بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن از بازسازی بیش از 200 واگن مسافری از محل بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن از بازسازی بیش از 200 واگن مسافری از محل بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری  در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز،  محمدهادی ضیایی مهر در سومین روز از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی ، تجهیزات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های شرکت راه‌آهن قرار است تا پایان سال جاری 19 دستگاه لکوموتیو در شرکت مپنا و 35 دستگاه لکوموتیو دیگر پس از بازسازی وارد ناوگان ریلی کشور شود.

ضیایی مهر با اشاره به تکالیف تعیین‌شده در برنامه ششم توسعه در زمینه افزایش سهم جابجایی بار به میزان 30 درصد و مسافر به میزان 20 درصد ، اظهار داشت :  برای تحقق این تکالیف توسعه زیرساخت‌های شبکه ریلی، تأمین ناوگان قطارهای مسافری، حومه‌ای، باری و تأمین لوکوموتیو به‌عنوان اصلی‌ترین بخش از نیروی محرکه راه‌آهن در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار دارد .

ضیایی مهر از بازسازی بیش از 200 واگن مسافری از محل بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری در سال جاری خبر داد.

او با بیان اینکه راه‌آهن بازسازی واگن‌های مسافری بالای 30 سال شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی را جزو اولویت‌های خود قرار داده است، گفت: طبق سیاست‌های تشویقی مقرر شده است امسال حدود یک هزار دستگاه واگن باری در شرکت‌های داخلی تولید شود و برای رونق کسب‌وکار در حوزه حمل‌ونقل ریلی نهضت قطعه‌سازی در شرکت‌های داخلی آغاز شده و هم‌اکنون 60 درصد تولید لکوموتیو در کشور داخلی سازی شده است.

وی با اشاره به تعداد ناوگان در گردش ریلی کشور یادآور شد : هم‌اکنون 346 دستگاه لکوموتیو باری، 126 دستگاه لکوموتیو مسافری و 143 دستگاه لکوموتیو مانوری در خطوط ریلی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون ناوگان راه‌آهن گفت: هم‌اکنون بیش از 25 هزار واگن باری در خطوط ریلی کشور نسبت به جابجایی بار اقدام می‌کنند و 1652 واگن مسافری و 107 دستگاه قطارهای خودکششی ریل باس حومه‌ای و 87 دستگاه قطارهای ترن ست برون‌شهری جابجایی مسافران در خطوط ریلی را برعهده ‌دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.