| کد خبر: 189981 |

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)،

◄ 60 درصد از تجهیزات مترو بومی‌سازی شده است

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته از بومی‌سازی 60 درصد تجهیزات مترو خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته از  بومی‌سازی 60 درصد تجهیزات مترو خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی امام با اشاره به این‌که در بخش ساختمانی و فیزیکی ساخت تونل به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: در بخش تجهیزات نیز بیش از 60 درصد به بومی سازی دست یافته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، علی امام با تاکید بر اینکه با حمایت و پشتیبانی دولت و سایر دست اندرکاران قادر به تولید صدرصدی در بخش تجهیزات نیز خواهیم بود، افزود: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران؛ با مهندسی معکوس به موفقیت‌های زیادی در زمینه ساختمانی و تجهیزاتی مترو دست یافته‌ایم و به طور قطع به همت تولید کنندگان داخلی خودکفایی کامل در بخش تجهیزات نیز امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که تکمیل خطوط شش و هفت مترو از اولویت‌های شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) به شمار می‌آید، بیان داشت: تا چند ماه آینده بخش شرقی خط هفت، حد فاصل مهدیه تا بسیج به طول هشت و نیم کیلومتر با دو  ایستگاه  به بهره‌‍‌برداری خواهد رسید.

وی به افتتاح ایستگاه میدان امام حسین تا نیمه نخست تابستان جاری اشاره و تصریح کرد: در حال ‌ برنامه‌یزی هستیم تا با تزریق نقدینگی بخش شمالی خط شش مترو با شانزده و نیم کیلومتر نیز به مدار بهره‌برداری وارد شود.

 امام درباره مناقصه پایانه آزادگان گفت: امیدواریم فاز یک این پایانه که شامل بخش پارکینگ  است امسال به بهره‌برداری برسد. همچنین تلاش داریم تا پایان سال جاری فاز دوم پایانه کلاهدوز را  نیز وارد مدار بهره‌برداری وارد کنیم.

هفتمین نمایشگاه  بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته از امروز 19 خرداد ما تا 22 ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی از ساعت 10 صبح تا ساعت 18 در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانتد از غرفه شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) در سالن 7 بازدید کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.