| کد خبر: 189980 |

لزوم نصب تجهیزات مانیتورینگ آب اسکرابر در کشتی ها

کشتی هایی که نسبت به نصب اسکرابر اقدام می کنند باید به تجهیزات مانیتورینگ آب اسکرابر مجهز شوند.

تین نیوز

کشتی هایی که نسبت به نصب اسکرابر اقدام می کنند باید به تجهیزات مانیتورینگ آب اسکرابر مجهز شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، "Mike Coomber" مدیر عامل Rivertrace سازنده اسکرابر و تجهیزات جانبی آن معتقد است برای اینکه کشتی های مجهز به اسکرابر مشکلاتی در رابطه با شستشو و تخلیه آب آنها در سواحل نداشته باشند باید تجهیزات مانیتورینگ آب اسکرابر را نیز حتما مورد استفاده قرار دهند. زیرا به زودی دستورالعمل شستشوی اسکرابر و نظارت بر آن از سوی IMO اجباری خواهد شد.

وی یاد آور شد: از آن جایی که صنعت حمل و نقل جهانی برای رسیدن به سوخت با سولفور نیم درصد ی در ژانویه 2020 آماده می شود در این ارتباط مالکان برای اینکه در اجرای قانون با مشکلی مواجه نشوند سه گزینه پیش رو دارند.

گزینه اول استفاده از سوخت با گوگرد پایین، گزینه دوم استفاده از سوخت غیر فسیلی و همچنین روغن موتور سازگار با محیط زیست و گزینه سوم نصب اسکرابر است.

وی افزود: با توجه به اینکه شواهد نشان می دهد که امروزه اکثریت مالکان اسکرابر را به عنوان گزینه مناسب انتخاب می کنند در این راستا دستگاه نظارت بر شستشوی آب اسکرابر به عنوان الزامات قانونی بالقوه در آینده مورد تاکید IMO  قرار خواهد گرفت. به همین جهت پیشنهاد می شود که همزمان با بهره برداری از اسکرابر دستگاه مانیتورینگ آب اسکرابر را هم مورد استفاده قرار دهند تا اعتماد جامعه دریایی نسبت به پاک بودن کیفیت آب شستشوی اسکرابر جلب شود.

وی در زمینه کاربرد دستگاه مانیتورینگ در کشتی نیز گفت: این تجهیزات آب اسکرابر را تا حد آب آشامیدنی تصفیه و تنظیم می کند تا هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی نداشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: دستورالعمل های نظارت و کنترل دقیق بر شستشوی اسکرابر بین سال 2020 تا 2021 از سوی IMO اعلام خواهد شد به همین جهت دستگاه های مانیتورینگ می توانند آنها را برای دریافت مجوز های قانونی آماده کنند.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.