| کد خبر: 189978 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بنادر هرمزگان اعلام کرد:

◄ دستورات جدید برای توسعه پایانه های صادراتی بندر شهید باهنر

رشد ۸۹ درصدی صادرات از بندر شهید باهنر با اجرای طرح تسهیل اجرا شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تسریع بخشیدن به توسعه پایانه های صادراتی بندر شهید باهنر ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در بازدید از بندر شهید باهنر، افزود: پایانه های صادراتی را باید توسعه داد تا این بندر عملکرد بسیار بهتری داشته باشد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی پس از ارزیابی وضعیت موجود بندر، دستوراتی را برای تسریع بخشیدن به توسعه این پایانه مهم صادراتی صادر کرد .

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در جریان این بازدید گفت: بندرشهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱,۵ متر برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری از ۱۲پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

عفیفی پور بندر شهید باهنر را از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق دانست.

همچنین حمیدرضا محمدحسینی؛ مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این بندر در سال جاری، توجه به تسهیل رویه صادرات را یکی از راه‌های توسعه و "رونق تولید" در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تسهیل صادرات کالا‌های تولید داخل، میزان صادرات در بندر شهید باهنر به ۱۸۳هزار و ۴۴۵ تن رسید که این رقم در همسنجی با مدت مشابه رشد ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای غیرنفتی در این بندر را ۲۳۲ هزار و ۸۴۳ تن عنوان کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه انبارها، بهسازی اسکله ها و افزایش پسکرانه این بندر گفت: با اضافه شدن محوطه ۲۰ هزار متر مربعی طی ماه گذشته، مساحت بندر شهید باهنر به ۳۷۸ هزار مترمربع افزایش یافت.

محمدحسینی اضافه کرد: تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی با شش هزار و ۱۲۱ TEU (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) به میزان ۶۷ درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.