| کد خبر: 189975 |

هایکو ماس:

هیچگونه کم و کاستی در عمل به تعهدات برجام از طرف ایران را نمی‌پذیریم

وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی با تاکید بر اینکه برجام برای امنیت اروپا مهم است در عین حال گفت که ما هیچ گونه محدودیتی در برآورده کردن شروط توافق هسته‌ای از طرف ایران را نمی‌پذیریم.

تین نیوز

 وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی با تاکید بر اینکه برجام برای امنیت اروپا مهم است در عین حال گفت که ما هیچ گونه محدودیتی در برآورده کردن شروط توافق هسته‌ای از طرف ایران را نمی‌پذیریم.

 به گزارش گرتین نیوز به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی تاکید کرد که این کشور هیچ گونه محدودیتی در برآورده کردن شروط توافق هسته‌ای از طرف ایران را نمی پذیرد.

ایران در واکنش به تحریم های گسترده آمریکا علیه ایران چندی پیش اعلام کرد که دیگر به بخش هایی از توافق اتمی با غرب پایبند نخواهد بود.

هایکو ماس، امروز (دوشنبه) به تهران سفر کرده و دیدارهایی با وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس جمهوری ایران خواهد داشت.

هایکو ماس همچنین تاکید کرد که آلمان همواره به این مسئله اشاره دارد که فعالیت های ایران در سوریه و یا یمن و برنامه های موشکی این کشور را با دید انتقادی می بیند.

وزیر امور خارجه آلمان به صورت غیر مستفیم به رویکرد آمریکا در قبال ایران انتقاد وارد کرده و خواستار تداوم مذاکرات با تهران شد.

هایکو ماس همچنین  درباره استراتژی فشار حداکثری آمریکا و نتیجه بخش بودن آن ابراز تردید کرده و گفت: آلمان بر این عقیده است که این اصل باید مورد توجه قرار گیرد که باید به دیپلماسی اولویت بدهیم.

وی تاکید کرد که اروپاییان با تاسیس مکانیسم مالی اینستکس به تحریم‌های آمریکا واکنش نشان داده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات در تهران از هر دو طرف پیشنهادات سازنده‌ای برای حفظ توافق اتمی ارائه شود.

ماس اظهار داشت که من اعتقاد دارم که همچنین ایران علاقه سیاسی به این مسئله دارد که این توافق در آینده هم همچنان حفظ شود.

هایکو ماس همچنین در آغاز سفر خود به تهران از ایران خواست که توافق هسته‌ای را نه تنها از دلایل اقتصادی حفظ کند.

هایکو ماس تاکید کرد که ما می دانیم که امتیازات اقتصادی که در قالب این توافق به ایران وعده داده شده است بدون آمریکا در این اندازه به سختی قابل تحقق است. اما من اعتقاد دارم که همچنین یک علایق استراتژِیک و سیاسی به حفظ این توافق و ادامه روند گفتگوها با اروپا وجود دارد که این باید در تهران هم به رسمیت شناخته شود.

هایکو ماس با تاکید بر اینکه در حال حاضر این مسئله مطرح است که برجام را حفظ کنیم در عین حال گفت: اما این مسئله بدون اینکه درباره نقش ایران در منطقه سخن بگوییم امکان پذیر نیست.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که این توافق برای امنیت اروپا مهم است. ما نمی‌خواهیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

وی با توجه به تنش‌های ایجاد شده بین ایران و آمریکا کشورهای منطقه را به گفتگو فراخوانده و گفت: در این راستا ابتکار عمل هایی وجود دارد که ما از آن حمایت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.