| کد خبر: 189932 |

مدیرعامل مترو:

◄ ۶۰ درصد از قطعات مترو تهران بومی سازی شده است

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه در بخش ساختمانی و فیزیکی ساخت تونل به خود کفایی رسیده‌ایم، گفت: بیش از ۶۰ از تجهیزات و ساخت قطعات مترو نیز بومی سازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، با تاکید بر اینکه با حمایت و پشتیبانی دولت و سایر دست‌اندرکاران قادر به تولید ۱۰۰ درصدی در بخش تجهیزات نیز خواهیم بود، اعلام کرد: باتوجه به تحریم‌های ظالمانه بین‌الملل؛ با مهندسی معکوس به موفقیت‌های زیادی در زمینه ساختمانی و تجهیزاتی مترو دست یافته‌ایم و به‌طور قطع به همت تولید کنندگان داخلی خودکفایی کامل در بخش تجهیزات نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو از اولویت‌های شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) به شمار می‌آید، بیان داشت: تا چند ماه آینده بخش شرقی خط هفت، حدفاصل مهدیه تا بسیج به‌طول هشت و نیم کیلومتر با ۲ ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

امام به افتتاح ایستگاه میدان امام حسین تا نیمه نخست تابستان جاری اشاره و تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با تزریق نقدینگی بخش شمالی خط ۶ مترو با ۱۶ و نیم کیلومتر نیز به مدار بهره‌برداری وارد شود.

وی همچنین به موضوع مناقصه پایانه آزادگان اشاره و خاطر نشان کرد: امیدواریم فاز یک این پایانه که شامل بخش پارکینگ است امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش داریم تا پایان سال جاری فاز دوم پایانه کلاهدوز را نیز وارد مدار بهره برداری کنیم.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته از دیروز ۱۹ خرداد ما تا ۲۲ ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند از غرفه شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سالن ۷ بازدید کنند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.