| کد خبر: 189907 |

آغاز رسمی حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور

طرح ملی قبض سبز روز گذشته توسط وزیر نیرو رونمایی و فرآیند حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز شد.

تین نیوز

طرح ملی قبض سبز روز گذشته توسط وزیر نیرو رونمایی و فرآیند حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز شد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد، رضا اردکانیان در نشست مدیریت مصرف که دیروز با حضور جمعی از مدیران صنعت برق در توانیر برگزار شد، از طرح ملی قبض سبز رونمایی کرد.

او در این نشست تاکید کرد: سبز، یعنی رویش، یعنی صلح و یعنی زندگی و توسعه پایدار. امیدواریم همکاران صنعت برق در این برنامه و سایر توصیه‌ها و تاکیدات رییس‌جمهور محترم سربلند باشند.

براساس این گزارش، طرح ملی قبض سبز

در راستای تحول دیجیتال در خدمات مشترکین اجرایی شده است. ارتقای سطح خدمات و رفاه مشترکین، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، صرفه‌جویی اقتصادی، توسعه دولت الکترونیک، ارتباط دوسویه با مشترکین، ارایه خدمات غیرحضوری، نظارت موثر، مدیریت کارآمد و حفظ محیط‌زیست از اهداف این طرح به‌شمار می‌رود. پیش از این زمزمه‌های حذف قبوض کاغذی به گوش رسیده بود و حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، به ایسنا گفته بود مشترک باید شماره شناسه خود را به همراه ستاره یک (۱*) به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کند. چنانچه فردی هم مالک خانه نیست و مستاجر است، بعد از آنکه از محل موردنظر

نقل مکان کرد باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود. سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند. به گفته او، اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

۸۰ کارت سوخت هوشمند در کردستان کشف و ضبط شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ کارت سوخت هوشمند به‌دلیل سوءاستفاده و توزیع سوخت خارج از شبکه در جایگاه‌های عرضه این استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، فریدون یاسمی روز یکشنبه اظهار داشت: این تعداد کارت سوخت به دلیل تخلف صاحبان کارت‌ها، توسط بازرسان این شرکت و در بازدیدهای دوره‌ای و سرزده از جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی استان و مرز باشماق مریوان ضبط شد. او با بیان اینکه برای افراد متخلف پرونده تشکیل شد، افزود: پرونده این افراد برای برخورد قانونی و اعمال جریمه به اداره کل تعزیرات حکومتی استان کردستان ارسال شده است. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: ضبط کارت‌های سوخت ذکر شده در راستای مقابله با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و سوءاستفاده از کارت سوخت وسایل نقلیه صورت گرفته است. یاسمی به شرایط جغرافیایی و مرزی بودن استان و تفاوت قیمت سوخت در ۲ سوی مرز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و اولویت این شرکت، تحقق حقوق شهروندی و عرضه مطلوب و پایدار سوخت در جایگاه‌های عرضه است.

عرضه بنزین ۵۰۰۰تومانی در بازارچه‌های مرزی

وزیر کشور در نشست فراکسیون مستقلین گفت که در حال حاضر بنزین به قیمت ۵ هزار تومان در بازارچه‌های مرزی عرضه می‌شود که می‌تواند جلوی قاچاق سوخت را بگیرد.

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین با اشاره به نشست این فراکسیون با وزیر کشور گفت: آقای رحمانی‌فضلی موضوع قاچاق سوخت را مطرح کرد و گفت: در حال حاضر شرایط بهتر شده چراکه سهمیه‌ای از وزارت نفت اختصاص یافته و بنزین هزار تومانی در بازارچه‌های مرزی به قیمت ۵۰۰۰ تومان عرضه می‌شود که این خبر خوبی است. او افزود: وزیر کشور در مورد موضوع مبارزه با ملخ‌ها هم گفت که ۱۰ میلیارد تومان از سوی ستاد مدیریت بحران دراختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و اگر نیاز مالی بیشتری وجود داشته باشد تامین می‌شود.

لاهوتی با اشاره به اظهارات وزیر کشور درخصوص تقسیمات کشوری نیز خاطرنشان کرد: ایشان گفتند موضوع تا حدی انجام شده ولی الان به جهت شرایط انتخابات و اینکه ممکن است حساسیت‌هایی وجود داشته باشد، تقسیمات کشوری مجددا تا بعد از انتخابات متوقف خواهد شد. او اضافه کرد: رحمانی‌فضلی همچنین بر ضرورت اعطای اختیارات بیشتر به استان‌ها تاکید داشت.

منبع: روزنامه اعتماد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.