| کد خبر: 189899 |

اضافه شدن 400 دستگاه واگن به ناوگان خطوط ریلی در یزد

مدیرکل راه‌آهن استان یزد با اشاره به اختصاص رتبه نخست کشور در بحث حمل و نقل ریلی به یزد، گفت: 400 دستگاه واگن لبه بلند ساخت داخل به خطوط حمل و نقل ریلی استان یزد اضافه شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن استان یزد با اشاره به اختصاص رتبه نخست کشور در بحث حمل و نقل ریلی به یزد، گفت: 400 دستگاه واگن لبه بلند ساخت داخل به خطوط حمل و نقل ریلی استان یزد اضافه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، «سیدمصطفی داودی» با بیان این‌که امروز فاز اجرایی پنجمین طرح توسعه حمل و نقل ریلی از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، اظهار کرد: کاهش  یک هفتم مصرف سوخت جاده‌ای، کاهش ترافیک و حوادث جاده‌ای و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از تاثیرات توسعه حمل و نقل ریلی استان است.

وی افزود: با اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی کشور، 400 دستگاه واگن لبه بلند ساخت داخل به خطوط حمل و نقل ریلی استان یزد اضافه شده است.

مدیرکل راه آهن استان یزد با بیان این‌که 400 دستگاه واگن حمل و نقل ریلی با 1200 دستگاه تریلی جاده‌ای برابری می‌کند،‌گفت:‌ به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود معادن و کارخانجات، یزد دارای رتبه اول حمل و نقل ریلی کشور است.

 داودی تصریح کرد: در حال حاضر 9 درصد از حمل و نقل کشور از طریق خطوط استان انجام می‌شود و در نظر داریم این آمار را به 30 درصد برسانیم.

این مسئول ادامه داد: برای افزایش این ظرفیت نیازمند افزایش نیروی کشش و نیروی انسانی، زیربنا در حوزه خط و واگن هستیم.

مدیر کل راه آهن یزد همچنین از ایجاد اشتغال برای 100 نفر در حوزه حمل و نقل ریلی در سال جاری خبرداد و گفت: در روزهای گذشته آموزش یکصد نیروی انسانی در یزد آغاز شده است.

داودی در پایان با اشاره به این‌که 500 کیلومتر از خطوط ریلی در استان یزد در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: 250 کیلومتر خطوط ریلی بافق به عقدا و 250 کیلومتر هم خطوط یزد به شیراز در دست ساخت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.