| کد خبر: 189884 |

بهره های بانکی ستون فقرات تولید را شکسته است

بهره وام های بانکی بزرگترین عامل شکستن ستون فقرات تولید در کشور شده و نمی توان انتظار داشت تولیدکننده با وجود چنین بهره های بانکی توان تولید و رقابت داشته باشد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بهره وام های بانکی بزرگترین عامل شکستن ستون فقرات تولید در کشور شده و نمی توان انتظار داشت تولیدکننده با وجود چنین بهره های بانکی توان تولید و رقابت داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت،  سیدحسین افضلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور  گفت: آنچه این روزها به صورت مطلوب در سطح برخی از شهرستان های استان فارس مشاهده می شود وجود فضای پویا جهت ایجاد رونق در تولید و انگیزه  قوی همراه با خلاقیت جهت رهایی وابستگی به کالاهای وارداتی در بخش های مختلف است، به گونه ای که فضای یأس و نا امیدی که به دلیل واردات بی رویه انواع کالاهای و متاسفانه فساد حاکم بر آن  بین تولیدکنندگان وجود داشت در حال تغییر و حرکت امیدوارانه به سمت تولید و توانمندی است.

 نماینده مردم اقلید در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به دلیل بارندگی های  اخیر با وجود خسارت های ناشی  از سیلاب ها خوشبختانه بخشی از سرمایه ها به جای دلالی به سمت کشاورزی سوق پیدا کرده و سطح زیر کشت به صورت ملموس افزایش یافته است، همین دو مورد اگر درست هدایت شود  تحول اساسی در اقتصاد کشور ایجاد می کند بنابراین لازم است که همه مسئولان به صورت جهادی اقدام کنند و تنها با حذف موانع ناشی از بروکراسی پیچیده و بیهوده حاکم بر ادارات و پیش روی تولیدکننده، کشاورز و صنعتگر تهدید تحریم را به فرصت تولید تبدیل کنند و اراده مردم را برای تبدیل معضل تحریم به حماسه تولید ببینند.

اکنون زمان واقعی درک صنعتگر، کشاورز و شناخت و حل مشکل آنها است

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: اکنون زمان واقعی درک صنعتگر، کشاورز و شناخت و حل مشکل آنها است، اگر زمان را از دست  بدهیم گاهی خسارت ها جبران ناپذیر می شود، همانگونه که  لازم بود با توجه به تجربه سال قبل در خصوص خسارت های ناشی از  قطع برق در فصل کار کشاورزان پیش بینی های لازم جهت تامین کمبود برق و تجهیزات مورد نیاز صورت می گرفت تا امسال دوباره مجبور به قطع بر نشویم.

وی اظهار داشت: در شهرستان اقلید به دلیل شرایط آب و هوایی تنها امکان یک نوبت کشت وجود دارد و لذا قطعی چند ساعته برق بر اقتصاد و زندگی کشاورزان منطقه که اکثرا خرده مالک هستند و به دلیل خشکسالی های اخیر همگی به بانک ها مقروض هستند به شدت اثر منفی دارد از وزارت نیرو می خواهم در راستای کمک به این عزیزان حداقل نسبت به تعویق اجرای خاموشی به مدت یک ماه در سطح استان فارس اقدام کند.

این نماینده مجلس گفت: صنعتگران منطقه درگیر بخشنامه های بعضا متناقض به خصوص در سیستم بانکی هستند متاسفانه  مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز ضمانت اجرایی ندارد، بهره وام های بانکی بزرگترین عامل شکستن ستون فقرات تولید در کشور شده و نمی توان انتظار داشت تولیدکننده با وجود چنین بهره های بانکی توان تولید و رقابت داشته باشد.

افضلی در ادامه نطق میان دستور خود مطرح کرد: متاسفانه تخلف بانک ها با این قوانین توسط خود بانک ها بررسی می شود و نمی توان انتظار کارایی داشت بنابراین نیاز است مقررات حاکم بر بانک ها به خصوص بانک های خصوصی بازنگری شود، گاهی به نظر می رسد وضع چنین بهره ها و بخشنامه های دست و پا گیر به عمد در راستای نابودی تولید و نهایتا وابستگی کشور صورت گرفته و البته ایجاد یک فرصت برای عده ای چپاولگر که بعضا وابسته به قدرت هستند.

وی بیان داشت: عدم تصمیم گیری به موقع و متناسب با حجم مشکلات مسئولین باعث سردرگمی تولیدکننده ها شده، برای مثال عدم تعیین قیمت چغندر قند و همچنین عدم تناسب قیمت ها  با میزان تورم و هزینه های تولید باعث شده سطح زیر کشت چغندر قند در شهرستان اقلید به یک سوم یابد که خود این موضوع فعالیت کارخانه های قند را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: باید به همه مسئولان هشدار داد که عدم وجود برنامه منسجم و عملیاتی برای ایجاد اشتغال جهت جوانان به خصوص در شرایط اقتصادی موجود و گرانی افسارگسیخته همه کالاها است، مردم و به خصوص جوانان برای تهیه نان شب مشکل دارند بارها از مسئولین در بخش های مختلف درخواست کردیم که برنامه های خود را برای ایجاد رونق در تولید و  اشتغال ارائه کنند نه تنها اقدام جدی صورت نگرفت بلکه تکلیف عده ای زیادی هم که سال ها بخشی از عمر خود را در قسمت های مختلف گذراندند و صادقانه مطابق دیگر کارکنان زحمت کشیدند مانند نیروهای شرکتی، کار معینی، کار حجمی، حق التدریسی یا کسانی که آزمون های استخدامی را داده اند هنوز مشخص نشده لازم است برای این بخش اقدام جدی صورت گیرد.

افضلی ادامه داد: بلاتکلیفی و دغدغه عدم وجود امنیت شغلی در شرایط اقتصادی فعلی از کارایی افراد را کاسته و زندگی خانوادگی اکثر آنها را تحت الشعاع قرار داده است، همچنین عدم وجود تناسب بین حقوق اکثر حقوق بگیران به ویژه معلمان، کارگران و کارمندان با میزان تورم و گرانی برای اکثر خانواده ها مشکل ایجاد کرده و می طلبد همه مسئولین به فوریت راهکاری برای حل این مشکل ایجاد کند.

وی بیان داشت: اگر چه ملت بزرگ ایران جهت حفظ استقلال کشور از همه چیز خود گذشته اند و می گذرند، اما همین گذشت و ایثار آنها رسالت مسئولین را چند برابر می کند تا ضمن مبارزه با رشوه خواری، آقازادگی و خاص خواری با ایجاد عدالت مخصوص و ملموس نسبت به حل مشکل معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشند.

این عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: قطعا با تکیه بر توان عملی افراد عالم و دلسوز و با استفاده با راه کارهای علمی آنها می توان در اکثر نقاط کشور تنها با تکیه بر توانمندی خود منطقه اکثر مشکلات مردم را حل کرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس بیان داشت: شهرستان اقلید می تواند قطب گردشگری منطقه جنوب کشور باشد دشت های حاصل خیز شهرستان اقلید توان تولید محصولات  مورد نیاز چند استان را دارد با ایجاد صنایع بالا دستی و پایین دستی تنها در بخش کشاورزی کل مشکلات اقتصادی و بیکاری این شهرستان می شود، کافی با وجود جوانان مستعد، خلاق، صادق و پرتوان شهرستان ، مسئولین و حاکمیت حامی و تسهیلگر باشند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    در کشور اسلامی!!!!! ورباخواری بطور رسمی؟؟؟؟؟؟؟ خدا به ربا خوار اعلان جنگ داده است