| کد خبر: 189880 |

خدری در نطق میان دستور:

صدای شکسته شدن استخوان مردم زیر بار سنگین فقر را شنیده‌اید

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس گفت:نمی‌دانم صدای شکسته شدن استخوان مردم زیر بار سنگین فقر را شنیده‌اید یا نه.

تین نیوز

 رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس گفت:نمی‌دانم صدای شکسته شدن استخوان مردم زیر بار سنگین فقر را شنیده‌اید یا نه.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه‌ملت، عبدالحمید خدری در  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ای دوست بنای ظلم آباد مکن، دل دشمنان ما شاد مکن، بشنو سخن‌ای دولت تدبیر امید، زشت است بجای داد، بی داد مکن.

نوزادان نگون بخت عسلویه ناقص به دنیا می‌آیند 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، افزود: با یاد و نام خدای دردمندان و به یاد نوزادان نگون بخت عسلویه که ناقص می‌آیند و زود می‌روند و قسم به جان‌های عزیزی که سرطان عسلویه از ما می‌گیرد که این ننگ از ما دور است. از دیوار همیشه کوتاه بوشهر پیاده شوید. کدام وجدان بیدار می‌پذیرد که حق این کودکان مظلوم قربانی زیاده خواهی همسایه‌هایمان شود، کدام خداشناسی می‌گوید منافع ملی فدای مطامع استانی شود؟ دست از تعرض بردارید، مگر نه کشور ایران سرزمین آزادگان است.

خدری با بیان اینکه سرگذشت دشمن ستیزی و از خودگذشتگی و میهن‌پرستی مارا اگر نمی‌دانید، بخوانید، اظهار کرد: این صدایی که امروز از تریبون خانه ملت بلند می‌شود، صدای مرد و زن، پیر و جوان استان بوشهر است. صدای نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری آیت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری است. صدا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه آیت الله صفایی بوشهری است. صدای ائمه جمعه شمالی‌ترین شهر تا جنوبی‌ترین شهرستان استان بوشهر است، صدای استاندار و صدا مجمع نمایندگان استان بوشهر است.

وی خطاب به هیئت دولت، رئیس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: میگویم و حجت را بر همه تمام می‌کنم، به آزار بوشهر و بوشهری‌ها برنخیزید، ما بزرگ نان آور خانه‌های شماییم، ما را ایستاده در  آستان نپسندید و صاحبان دریا را تشنه نخواهید، گرگها خوب بدانند ، در این ایل غریب گر پدر مرد ، تفنگ پدری هست هنوز، گر چه مردان قبیله همگی کشته شدند، توی گهواره چوبی پسری هست هنوز، من به عنوان وکیل مردم نخواهم گذاشت گروهی طماع و زیاده‌خواه پا روی بدن نیمه جان این مردم بگذارند و این کمترین بهره ما از دریای ثروت‌مان که در واقع پول خون‌مان است را از ما بگیرند، این ننگ از آن مردم دلاور بوشهر دور است.

شهرهای همسایه استان بوشهر به ناحق طلب حق آلایندگی می‌کنند

خدری ادامه داد: شهرهایی که امروز به ناحق از ما طلب حق آلایندگی می‌کنند، کیلومترها از ما دور بوده و زاگرس به بلندای هزار متر بین ما قرار دارد و مانع تبادل آن آلودگی خیالی که دوستان ادعا می‌کنند، می‌شود. از طرفی هیچ سنجش آلودگی درآن منطقه انجام نشده، بنابر این برادران ما از روی هیچ، بی‌اساس و به ناحق، حق ما را می‌خواهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهور افزود: دستور دهید موضوع دریافت حق آلایندگی از دستور کار معاونین‌تان خارج و اساساً منتفی شود و اگر غیر این شود، ظلم مظاعف بر ما روا داشته و عواقب آن هرچه باشد بر عهده ایشان خواهد بود. صبر به سر آمده مردم و جان به لب رسیده آن‌ها را مشورانید، به حق خود قانع بوده و همسایه نجیبتان را بیش از این نیازارید. هرچند که در دیزی باز است، ای گربه، حیا کن که خدا دمساز است، تا جیب شما پر شود از برکت آن، این جا عسلویه نه بلکه خودپرداز است.

خدری خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: نمی‌دانم صدای شکسته شدن استخوان مردم زیر بار سنگین فقر را شنیده‌اید یا نه، نمیدانم اطلاع دارید که مردم محروم و مظلوم از فقر به فلاکت غلطیده‌اند و آیا می‌دانید که از دامان نامبارک فقر و مادر محرومیت فرزند نو امیدی پرورانده است؟ آیا می‌دانید وضعیت معیشتی مردم به گونه‌ای است که خواست به حق زندگی کردن و خوب زندگی کردن به دست و پا زدن برای زنده مانند بدل شده است؟ والله شان و منزلت این مردم صبور، زجر کشیده،  نجیب و قانع هیچ نسبتی با زندگی امروز آن‌ها ندارد، نباید چنین باشد که مردم برای تامین حداقل‌های زندگی ساعت‌ها در صف بایسند، نباید از آینده خود و فرزندانشان تا این حد بیمناک باشند، نباید چشم‌انداز مردم از سالها آینده به امروز  و فردا بدل شود، چاره‌ای بیاندیشید.

اکثر نشریات کشور یا تعطیل شده و یا در آستانه تعطیلی زودهنگام قرار گرفته اند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر صنعت و معدن و تجارت، گفت: نمیدانم از افزایش ده برابری قیمت کاغذ و مهم‌تر از آن احتکار کاغذ اطلاع دارید یا خیر، این افزایش ده برابری قیمت با کدام شیوه مدیریتی شکل رفته است؟ عاملان گرانی ظالمانه کاغذ، روزنامه و کتاب چه کسانی هستند و چه مقام مسئولی پاسخگوی این وضعیت است؟ اکثر نشریات کشور یا تعطیل شده و یا در آستانه تعطیلی زودهنگام قرار گرفته که نتیجه آن ورشکستگی صاحبان رسانه و بیکاری جمع کثیری از روزنامه‌نگاران وخبرنگاران و اصحاب رسانه است، آیا این زیبنده دولت است که شاهد ورشکستگی و بیکاری قشر فرهیخته کشور باشد؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مطبوعات مکتوب یعنی تاریخ، یعنی هویت و فرهنگ جامعه، لطفاً این تاریخ و هویت و فرهنگ جامعه را به مسلخ نبرده و تماشاگر ذبح آن نباشید، با دلالان و محتکران کاغذ برخورد جدی داشته باشید و اما فرهنگیان ما این جهادگران بی مزد و منت عرصه دانش با زخم‌های کهنه خود همچنان از دولتی به دولتی و از وزیری به وزیری در انتظار درمان‌اند، وزرای آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، وعده‌های شما در روز رای اعتماد این نبود، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، تعیین تکلیف حق تدریسی‌ها و پاداش بازنشستگان باز هم به آینده‌ای نامعلوم موکول شد، عجیب است که گوش شنوایی یافت نمی‌شود تا این حداقلی‌ها را برآورده کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.