| کد خبر: 189842 |

شهردار:

توسعه اتوبوسرانی راه حل کاهش ترافیک گرگان است

شهردار گرگان با اشاره به افزایش تعداد خودروهای در حال تردد در این شهر گفت: تنها راه حل کاهش معضل ترافیک خودرویی شهر گرگان، گسترش حمل نقل عمومی و توسعه ناوگان اتوبوس رانی است.

تین نیوز

شهردار گرگان با اشاره به افزایش تعداد خودروهای در حال تردد در این شهر گفت: تنها راه حل کاهش معضل ترافیک خودرویی شهر گرگان، گسترش حمل نقل عمومی و توسعه ناوگان اتوبوس رانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالرضا دادبود در جلسه علنی و رسمی شورای شهر گرگان اظهار داشت: هسته مرکزی گرگان قابلیت اجرای تعریض و عملیات فنی مهندسی ترافیکی بیشتر را ندارد و ظرفیت خیابان‌های شهر به حد اشباع رسیده است.

وی بیان کرد: شهرداری برای مدیریت ترافیک مطالعه راه اندازی خطوط اتوبوس‌های تندرو (بی آر تی) و خرید اتوبوس‌های جدید را در دستور کار قرار داده است.

شهردار گرگان با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس از ۶ میلیارد به ۲۱ میلیارد ریال گفت که این شهر نیازمند تأمین ۱۱۸ دستگاه اتوبوس جدید است اما با درآمدهای فعلی خرید آن دشوار خواهد بود.

دادبود افزود: با پیگیری‌های انجام شده امکان عرضه و فروش یک هزار میلیارد ریال اوراق قرضه برای شهرداری گرگان فراهم شده و مصوبات شورای شهر و معاونت فنی استانداری تحصیل و تاییدیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت کشور نیز اخذ شده است.

به گفته وی با فروش این اوراق، امکان راه اندازی طرح بی آر تی و خرید اتوبوس همگانی و انبوه بر در گرگان فراهم می‌شود.

شهردار گرگان ادامه داد: پرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اوراق قرضه توسط دولت تضمین شده که عرضه آن فرصت مناسبی برای شهرداری گرگان و خرید آن تضمین کسب سود مناسب برای شهروندان است.

وی ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن اجرای این طرح، حل دغدغه ترافیکی ترافیکی گرگان شتاب گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.