| کد خبر: 189824 |

◄ مجهز شدن 4 کیلومتر ازآزادراه مشهد ـ باغچه به شانه راه

4 کیلومتر ازآزادراه مشهد ـ باغچه مجهز به شانه راه شد.

تین نیوز

​رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد از اجرای 4 کیلومتر شانه سازی در محدوده های دارای پیچ در آزادراه مشهد ـ باغچه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، جواد پورعلی در راستای عملیات نگهداری از تنها آزادراه استان خراسان رضوی، گفت: به منظور افزایش ایمنی و اصلاح شیب شیروانی و همچنین تثبیت شانه و ناحیه عاری از مانع در راه ها، 4 کیلومتر از آزادراه مشهد ـ باغچه با عملیات شانه سازی ایمن شد.

پورعلی ضمن اشاره به وضعیت تپه ماهوری و عبور از ترانشه هادرآزادراه مشهد ـ باغچه گفت: برخی از نقاط از این آزادراه به دلیل ویژگی های طبیعی و کوهستانی دارای محدودیت وجود شانه ایمن است که علاوه بر نصب حفاظ جانبی (گاردریل) در اکثر نقاط، برخی نقاط با نصب نیوجرسی مفصلی و برخی نقاط نیز نظیر محدوده پیچ ایرانسل با حجم 12 هزار متر مکعب خاکریزی و خاکبرداری در قالب عملیات شانه سازی در اردیبهشت ماه سال جاری توسط اکیپ راهداری این اداره انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: با ایجاد شانه سازی علاوه بر اینکه ضریب ایمنی افزایش می یابد، با تثبیت شانه ها نیز از شکست کناره شانه آسفالت نیز جلوگیری می شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد علت اجرای عملیات در پیچ ایرانسل را اینگونه توضیح داد: پیش از این بر اثر عدم وجود شانه مناسب وسایط نقلیه سنگین دارای نقص فنی مجبور به توقف در لاین کندروی آزادراه بودند و باعث ایجاد گره ترافیکی و ایجاد خطر برای خودروهای عبوری می شد که با انجام این عملیات مشکلات متوقف شده مرتفع و رضایت خاطر استفاده کنندگان از راه ایجاد شده است.

برآورد هزینه انجام عملیات عمرانی این پروژه بالغ بر 6 هزار میلیون ریال است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.