| کد خبر: 189742 |

مراتع بهبهان در آتش

آتش سوزی از 2 نقطه در حال سرایت به بهبهان است.

تین نیوز

 فرماندار بهبهان از وقوع آتش سوزی در جنگلهای  این شهرستان خبر داد و گفت: تمامی امکانات برای مهار آتش بسیج شده اند اما به دلیل سخت گذر بودن منطقه، دسترسی به آن سخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد حری  اظهار داشت: یکی از نقاط آتش سوزی مربوط به منطقه‌ای در کهگیلویه و بویر احمد بوده و هنوز وارد استان نشده است اما با توجه به وزش باد احتمال ورود آتش به بهبهان زیاد است.

وی افزود: این آتش سوزی نزدیک به منطقه تشان و در کوه‌های تنگه بن رخ داده که علت آن در دست بررسی است اما برای جلوگیری از سرایت آتش به بهبهان نیروهای محلی، گروه‌های مردم نهاد، بسیج، هلال احمر، منابع طبیعی و دیگر نیروها یه منطقه اعزام شده‌اند.

فرماندار بهبهان از وقوع آتش سوزی دیگری در منطقه خاییز براثر رعد و برق خبر داد و گفت: این آتش سوزی تا حدودی وارد جنگل‌های بهبهان در منطقه خاییز شده است و نیروهای امدادی و عملیاتی نیز به این منطقه اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به سخت گذر بودن مسیر برای مهار آتش گفت: درخواست اعزام بالگرد داده شده اما با توجه به تاریکی شب امکان استفاده از آن نیست اما اگر وضعیت شدت پیدا کند فردا صبح بالگرد آب پاش به منطقه اعزام می‌شود.

یکی از افراد محلی نیز در این باره به ایرنا گفت: کوه‌های تنگ بن تا بالنگستان در سه نقطه یعنی کیلومترها به صورت وسیع و گسترده در آتش می سوزند بطوریکه حجم وحشتناک آتش از خیابان‌های شهر بهبهان معلوم است.

وی این آتش سوزی را بی سابقه خواند و گفت: نیاز به اقدامات فوری شورای مدیریت بحران استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه کوه‌های خائیز، بدیل، کوه حاتم و تنگ بن در آتش وسیع می‌سوزند، بیان کرد: حجم آتش سوزی به اندازه‌ای زیاد است که استفاده از هواپیما و بالگرد آب پاش ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا برای جلوگیری از این آتش سوزی از سوی ستاد مدیریت بحران استان خوزستان به فرمانداری بهبهان، اداره کل منابع طبیعی، هلال احمر اعلام آماده باش شده است و به منظور جلوگیری از گسترش آتش یک فروند بالگرد از مرکز فرماندهی اطفای حریق وزارت دفاع درخواست داده شده که صبح جمعه به منطقه اعزام می‌شود.

بهبهان در جنوب شرقی خوزستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.