| کد خبر: 189740 |

یک گام به سمت رونق تولید؛

ارائه آخرین توانمندی تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه بین المللی راه‌آهن

یک‌هزار دستگاه انواع واگن ریلی در داخل کشور ساخته می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای مقرر شده امسال یک هزار دستگاه انواع واگن‌های باری و مسافری را در داخل کشور تولید کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه امسال به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است، گفت: شرکت راه‌آهن صحبت‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و از تمام ظرفیت‌های خود برای رونق تولید در این حوزه استفاده خواهد کرد.

وی گفت: برای تحقق این شعار تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه به امضا رسانده‌ایم و مقرر شده امسال یک هزار دستگاه انواع واگن‌های باری، مسافری، خودکشش و لوکوموتیو را در داخل کشور تولید کنیم.

رسولی با اشاره به اینکه منابع ساخت این واگن‌ها از محل تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه سال ۹۷ تامین می‌شود، افزود: حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ برای تهیه ناوگان ریلی تأمین اعتبار شده است، بر این اساس مقرر شده ۴۰ درصد از منابع از تبصره ۱۸و ۴۰ درصد از منابع بانکی تأمین شود، همچنین ۲۰ درصد اعتبارات باقیمانده را شرکت‌های واگن و لکوموتیو تأمین خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه اعتبارات ساخت این واگن‌ها ابلاغ شده و مرحله اول آن را دریافت کرده‌ایم، افزود: بانک‌های عامل برای تخصیص این منابع مشخص و هم اکنون کار‌های اجرایی آن آغاز شده است.

وی توضیح داد: اقدام دیگری که برای رونق تولید امسال در دستور کار خود قرار داده‌ایم آغاز به کار نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی از ۱۹ تا ۲۲ خرداد است، گفت: این نمایشگاه در ابعاد و متراژ ۹ هزار تا ۱۸ هزار متر مربع است و ۱۵۲ شرکت حمل و نقل داخلی و ۷ شرکت خارجی در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

رسولی با اشاره به اینکه هر ساله در این نمایشگاه توسعه و تولید تجهیزات ریلی را به نمایش می‌گذاریم، گفت: امسال در این نمایشگاه آخرین توانمندی‌های تولیدکنندگان ریلی را عرضه خواهیم کرد و بسته‌های حمایتی که برای شرکت‌های داخلی در نظر گرفته‌ایم را ارائه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: در این نمایشگاه مذاکرات بین شرکت‌های حمل و نقل ریلی و تولید کنندکان با نظارت و رهبری شرکت راه‌آهن انجام می‌شود و نتیجه آن انعقاد چندین قرارداد جدید در این حوزه خواهد بود.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.