| کد خبر: 189693 |

◄ جلسه رهبران روسیه و چین درباره ایران

دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه با اعلام سفر سه روزه رئیس جمهوری چین به روسیه برای شرکت در همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: سران دو کشور در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات از جمله ایران با یکدیگر گفت وگو خواهند کرد.

تین نیوز
دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه با اعلام سفر سه روزه رئیس جمهوری چین به روسیه برای شرکت در همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: سران دو کشور در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات از جمله ایران با یکدیگر گفت وگو خواهند کرد.
 
به گزارش تین نیوز، یوری اوشاکوف نوشت: ولادیمیر پوتین و شیء جین پینگ قرار است به صورت رسمی روزهای ششم و هفتم ماه ژوئن (پنجشنبه و جمعه هفته آینده در پایتخت فرهنگی روسیه با یکدیگر دیدار کنند اما یک روز قبل از آن نشستی در کرملین در همین زمینه برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: طبق برنامه روز چهارشنبه رهبران دو کشور دیدار خصوصی خواهند داشت و پس از آن مذاکرات در سطح هیأت عالی پنج نفره برگزار خواهد شد و در خصوص روابط دوجانبه به شکل ویژه درباره طیف وسیعی از همکاری‌ها در حوزه نفت و گاز، انرژی هسته‌ای، حمل و نقل، هوا و فضا با حضور مقامات بلند پایه دو کشور برگزار خواهد شد.

 

سران روسیه و چین قرار است پس از پایان دیدارهای خود یک بیانیه مشترک صادر کنند.

 

گفتنی است، همایش اقتصادی سن پترزبورگ یک رویداد مهم اقتصادی بین المللی در روسیه است که نزدیک به دو دهه برگزار می‌شود و به شدت مورد توجه پوتین قرار دارد به طوری که وی چند سالی است به صورت مستمر در آن شرکت می‌کند.

 

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی در واکنش به اخباری مبنی بر تحریم همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ از سوی آمریکا گفت: در این خصوص شنیده‌ایم اما باید یادآور شوم که خیلی از تجار و سرمایه گذاران به صورت سنتی در این همایش شرکت می‌کنند و عدم حضور آمریکا در آن به معنای پر شدن جای خالی سرمایه گذاران این کشور توسط دیگران است.

 

پسکوف به نقل از تاس، در ادامه بازار روسیه را برای خیلی‌ها همچنان جذاب خواند و اظهار داشت: امسال بیش از ۱۵ هزار نفر در همایش اقتصادی سن پترزبورگ شرکت می‌کنند و همه می‌دانند که نمی‌توانند پس از بی توجه‌ای به این همایش بار دیگر به میدان بازگردند و جای خود را پس بگیرند.
 
امسال از ایران، سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و امیر حسین زمانی نیا معاون امور بین الملل وزیر نفت در این همایش حضور دارند.
 
مدیرعامل ایرنا قرار است پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه در چندین نشست تخصصی در خصوص کارکرد رسانه‌ها در دنیای امروز به بحث و تبادل نظر با سایر مدیران تراز اول رسانه‌ای در جهان بپردازد.
 
در سالیان اخیر همواره مدیران رسانه‌هایی همچون شین هوا چین، ای. اف. پی فرانسه، د. پ. ا آلمان، پی. ای انگلیس، افه اسپانیا، آسوشیتد پرس آمریکا، رویترز انگلیس و بلومبرگ آمریکا در این نشست بین المللی شرکت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.